Härliga dagar

April har gått i hundträningens tecken. Uma har avslutat sin fysträning och påbörjat bruksträningen igen 😊 
 
Vecka 15 hade vi härliga Siv Svendsen på besök i Örebro i samband med kennelläger. Läs mer om henne på: http://www.sivsvendsen.no
 
Jag var åhörare tre dagar av fyra, inspirerande! Siv brinner för bra belöningar och det är bara att inse hur idélös jag själv är, även om jag tycker att jag ofta har rolig belöningar. Nu är Uma väldigt tacksam, för hon älskar ju både lek och godis, både i lugna och häftiga former. 
 
Gränsvallarens Tvincent i rutan. 
 
Gränsvallarens Uno är rejält sugen på Sivs störning. Förare Helen är rejält imponerad sedan av sin hund som väljer henne. De jobbade mycket med att bli ett team och att de inte ska störas ut. 
 
Helenas andra träningshund, unghanen Cox. 
 
Gunillas Tbus tränar koncentration för fjärrdirigeringen. 
 
Sivs Vips visar att hur man kan koncentrera sig länge. 
 
Siv och Vips
 
Gränsvallarens Yr-snö har rejält klipp i stegen. 
 
Sladdande gapar stort. 
 
Karin och Tiger lär sig att leka tillsammans är kul!
 
Påsken tillbringades tillsammans med Lina och ett helt gäng hundtränare i Nyköping. Vi tränade sök i fyra dagar, hann med både uppletande och lydnad, lite god mat och trevligt umgänge! Vi stupade i säng varje kväll. Oerhört förspänt att få komma och träna med nya figurantet och i fyra nya rutor. Uma har jobbat kalasfint och hon fixar det mesta som jag ber om. 
 
Lena Kerje som var en av två arrangörer har sammanfattat helgen här: http://lenakerje.blogspot.se/?m=1
 
Uma med sin vinst från uppletande tävlingen som var sponsrad av Loboo och MeraDog. 
 
Tack alla underbara bara hundar och förare för två stycken inspirerande helger. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0