Nytt år

Har det hunnit blivit sedan senaste inlägget! Tror som många andra att feacbook tar över bloggen...

Året har startat med lydnadstävlingar. Både Fredrik och jag tävlade, för Fredrik så slutade tävlingen med vinst på 299,5 poäng och SM-poäng!

För Umas del så hade hon några fina moment, men de är inte helt genomarbetade, men det känns bar för framtiden.

Idag så var Uma och jag iväg till Smedjebacken och deras fina inomhushall. Gruppmomenten gick fint 10 på sitt och 10 på platsen. I fria fäljet så tappade Uma lite koncentration i början då det började med en lång rak transport, svårt sa lilltjejen! Mitt värsta moment kom sedan, skulle hon orka sätta sig vilket hon aldrig har gjort på en tävling?? Yes, hon satte alla skiftena i rutan och belönades med en finfin 10!!! Äntligen!!

Inkallningen så gjorde hon ett fint ställande och ett lite längre läggande, ska ta tag i det! poäng 8. I rutan så gjorde hon ett fint skick till konen och ahde fullt tryck till rutan, hamnade lite galet i rutan, men ändrade sig själv och jag kunde lägga henne, hon låg still under hela min transport, slarvade i avslutet. betyg 7,5

app.dir så hade hon återigen fint konskick, bra vinkel till apporten, fin ingång, dock så släppte hon apporten innan jag han ta den, hon tog upp den själv och satte in sig, betyg 7.

Hopp och metall: 10:-)

vittring: 7, fin sortering men tugg, ska våga öka kraven här och leveransstatusen

Fjärr: 0, hon chansade hejvilt mellan skiftena...

Snart ska vi på't igen, på hemmaplan om 3 veckor! Mkt att träna på tills dess! dock några guldkorn från dagens tävling och några mindre bra detaljer!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Jaaa superkul och inspirerande att träna!=)

Oj ni har redan varit ut och tävlat,kul & STORT GRATTIS Fredrik å Sky till vinst & finfina SM-poäng!

Ha det bäst!

Kram

2011-02-02 @ 09:38:33
URL: http://www.hunden-meja.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0