Dm och skithögrespårtävling!

Igår (lördag) så var Uma och jag till Frövi och tävlade DM i lydnad. Är jättenöjd med hennes insats, tyvärr räckte det nte till ett första pris då heller, det saknades 7 poäng. Men hon har så himla härlig attityd när hon kör på planen, även om det var tokvarmt så gjorde hon sitt bästa. Tyvärr lyfte hon lite, lite på fel pinne på vittrnigen och då blev det noll, men hon levererade rätt pinne ändå.

Nu ska vi ta paus från lydnadstävlingarna och belöna upp på träning igen, tar nya tag i augusti.

Fredrik var med i Örebro BK:s DM-lag i brukslydnad idag och han och sky fick ihop fina 282 poäng och blev dagens bästa elithund. Bra träning inför SM då lydnaden gick i tre olika ringar och det var massa folk runtomkring:-) bra störning. DM-laget i brukslydnad kom på 2:a plats!

Heras matte Camilla tog guld i medium med BT:n Medusa, ett silver i small bärgades till Örebro BK och ett guld i large. Agilitylaget tog guld! Så duktiga ekipage finns det i ÖBK!

Själv tog jag och Uma oss en liten färd till Hällefors BK och gjorde en halvdålig instas i högrespår. Uma har inte gjort ngt upptag i en sådan risig ruta förut, men hon hittade spåret, dock åt fel håll, så hennes livs första bakspår kom på tävling. Sedan fäste hon aldrig riktigt i spåret, uatn hon kom på det senare och då hittade hon pinnar, men tyvärr så bakspårade hon i fem pinnar! Så vi får se hur nästa spår går... Jag tyckte att det kändes inte helt rätt, men jag är ju lärd att lita på hunden och hon verkade spåra så himla fint och pinnar hittade hon ju. Men det var ett svårt spår, torr mossa på kallhygge. Så jag är nöjd med att hon höll i spåret, missnöjd att hon gick åt fel håll, naturligtvis. Jaja, så är det iaf. Bara ut och träna upptag och kluriga spårunderlag.

Ha det gott!
//
Hanna

Kommentarer
Postat av: Sickan

Äntligen uppdaterat! Kul att det gick så bra för Fredrik - svårt att hålla koll på både agility och brukslydnaden samtidigt. Jag försökte verkligen kolla alla ringar, men det är svårt att hänga med när det händer så mycket samtidigt. Skicka ett varmt grattis till Fredrik. Hade inte förstått att det gått SÅ bra för honom.



Retligt att Kumla vann brukslydnaden i år. Men...nästa år tar vi dem. I både brukslydnad och agility!

2010-06-11 @ 22:52:19
URL: http://fundera.bloggagratis.se
Postat av: Towa och co

Kul med uppdatering här :-)

Jag har ju koll på er ändå, men kul å läsa din blogg.

Tack för idag!

Snart får vi umgås flera dagar :-)

Kram!

2010-06-16 @ 00:05:24
URL: http://brindle.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0