Jo vi lever

i allra högsta grad, men viljan och tiden att skriva infinner sig inte riktigt.

Sky har varit och tävlat två dagar i rad, vände på första tävlingen på 4:e sträckan. När jag skulle skicka honom så hör jag i funktionärernas radio att ena skytten säger att en hund är påväg tillbaka. Fredrik och jag hade då inte pratat om hur vi skulle göra om denna situation uppstår, så jag väntade så länge jag vågade och skickade honom sedan, tänkte att han kommer nog inte vända när han är påväg till husse... Men efter en minut var han tillbaka hos mig tillsammans med den vändande hunden, surt.....

Dagen efter så var vi till Arboga, där sprang han alla sträckor, men det märktes att han var trött, då han sprang nästan alla sträckor dagen innan. Fin lydnad och 3 föremål på uppletande blev till slut vinst och 592,75 poäng och cert:-)

Helgen efter var jag och Uma till Fagersta och tävlade lägre klass sök. Summa, laddad hund=missad figge i början som låg på 7-8 meters djup i en grop. Läxa till mig är att skicka tätare skick, vem har sagt att sök är lätt??? Men det är lika roligt varje gång med Uman, för hon går som en virvelvind i skogen:-)

Just nu så tränar vi mest lydnad, återstår några rapporttävlingar innan säsongen är över, kanske blir det någon mer söktävling med Uman, vet inte riktigt. Annars kommer vi att satsa på lydnaden.

För er som är intresserade av valp så kommer Nellie troligtvis att paras vid nästa löp, vilket troligen kommer att vara i november. Maila mig om Ni är intresserade: [email protected] återkommer med hane senare när allt är klart.

Ta hand om era hundar:-)
//
Hanna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0