Bra träning

Hej!

Igår hade Uma och jag den stora förmånen att få åka till Hällefors och träna med ett gäng härliga människor i en toppenbra ruta. Den hade 2 nedgrävda legor och tre helt dolda. Ni som följt bloggen lite vet att det är just där vårat problem varit, kombinationen dolda legor och nya figgar har inte varit något bra, så nu fick vi allt på en gång. Jag körde givetvis alla legor och alla figgarna var nya för Uma. Det gick kalasbra, var så nöjd med henne efter träningen, markeringarna var bra, men slagen var inte alltid toppen. Men dessa tar jag på mig, tror att jag slarvade med min nya systemträning, då jag ska skicka henne i tätta slag och nästan skicka ut henne "bakom" där hon kom in.

Idag har vi haft avslutning på våran valpkurs som jag och Fredrik har haft ihop på Örebro Bk Inte det roligaste vädret att vara ute i, idag stod nosarbete på programmet. Det är så roligt att se hur fort dessa valpar och deras förare har utvecklats:-)

Jag hämtade hem Nellie i torsdags. Det belv inte den hanen som jag tittat på förut, utan det blev Memoars Kosmos. Kosmos jobbar på en gård med ett 40-tal nötdjur. Han har en kull efter sig som är födda i våras och jag har träffat en ur den kullen och den verkar var mycket trevlig och framåt och hålla ihop huvudet. Kosmos är lite mjukare i sättet än vad Nellie kan upplevas vara. Mycket social och stabil är Kosmos. Ha sett ahn kullbror, Karat, i träning och tävling och tycker om det jag ser. Vill Du veta mer om Nellie och Kosmos och den ev. kommande kullen hör av Dig på min mail: [email protected]

Må så väl

Hanna

Kommentarer
Postat av: Janne å Arne

Tack så mycket för att du titta förbi. Kanon bra med lite nya figgar och du är alltid välkommen.

2009-11-14 @ 20:14:41
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=arne1
Postat av: Ann-Charlotte

Hej på Er!

Jo just nu är det vitt å fint å alldelens lagom med snö...Rena hundar oxå.;0)

Guuuu va spännande med små puppisar!=)

Ha en trevlig helg med massor med härliga träningspass!

Kramizar

2009-11-14 @ 20:27:59
URL: http://www.hunden-meja.com
Postat av: Towa, Fredrik och hundarna

Så kul att Nellan ska få puppisar!! :-)

STORT GRATTIS till dagens rapporttävling! Ni är bäst!



Kram!

2009-11-15 @ 22:53:03
URL: http://brindle.cybersite.se
Postat av: Petra

Vad spännande med valpar! =)

2009-11-18 @ 16:26:34
URL: http://luppabloop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0