Fullt ös...

Hej!

Jag vet, dåligt med uppdatering sen SM, sorry:-( det märks att det är sommar och man har helt enkelt fullt upp.

SM för Nellies och min del blev en slutplacering på 24:e plats, är mycket nöjd med den, hade som delmål 1 att inte nolla något moment och delmål 2 att hamna topp 30 vilket vi också gjorde. Så jag är mycket nöjd med resultatet, även om jag skulle ha velat att momenten ändå hade fungerat bättre. Något som var helt underbart var den känslan jag fick när vi klev in i första ringen och all publik runtomkring bara försvann, det var bara Nellie och jag som existerade. Riktigt häftigt:-)

Hela veckan spenderas i Karlskorna tillsammans med Towa och Fredrik ( http://brindle.cybersite.se/startsida.html ). Mycket trevligt. På Towas blogg kan Ni se lite bilder från SM:et och våran vecka där.

Vi kom hem sent på söndagskvällen (typ midnatt). På måndagen var det bara att försöka att packa upp och tvätta. Sedan iväg och jobba natt. På tisdagen så bar det av till Skinnskatteberg för vallkurs hos Peter. Vi ska nu fösa, fösa, fösa och flankera lite grann.

På onsdagen så var det sök som gällde, samling klockan 10 på klubben och iväg till skogen. Towa kom lagom till det att vi vallat klart. Uma lyssnade inte så som jag ville, hon är gärna ute och letar tills hon hittar något på tomslagen, fin egenskap att hon vill hitta, men hon måste ju LYSSNA också.

På eftermiddagen anslöt vi oss till "min" sökgrupp för träning. Hon fick ta egen rulle på figge 1&2, hittövning på figge 3 och sedan egen rulle igen. Sedan lösrulle på de två sista. Hon jobbade på bra och när hon märkte att jag sprang ut efter henne då hon inte lyssnade, började hon skärpa till sig, toppen:-) När hon började att avvika från min tänkta raka linje, tog jag tillbaka henne och skickade om en bit från där hon börjat att avvika. Inte blev hon ledsen för det. Mia och Qatto från Stockholm anslöt på kvällen och hann med ett sökpass. Kloackan var halv tolv innan vi kom hem.

På torsdagen så träffades vi klockan 08.00 för nya sökpass. Vi var ett gäng på 9 stycken som tränade, vi delade upp oss i två grupper. Trots att det regnade hela dagen, så var vi glada för det. Första passet körde jag likadant som tisdagens andra pass, hon var så duktig, kunde skicka om när jag inte var nöjd.

Andra passet på torsdagen så la jag fokus på tomslag och när hon är påväg in till stigen så springer en figge ut på andra sidan, hon gick otroligt bra. Det är så härligt när man blir imponerad av sin egen hund, lilla hjärtat:-)

Fredag och midsommarafton började med jobb på deagen, sedan hem och byta bil för att flänga vidare till Filipstad där gänget väntade. Det var dags att fira midsommar och träna hund. Sky har tränat rapport, lydnad, uppletande och spår. Mina tjejer har fått sig rejäla träningsdoser i spåret, lydnaden och uppletande. Är just nu helt slut...

Liten uppdatering var det, nu är det dags för sängen, imorgon börjar en ny vecka med nya träningsmöjligheter:-)

Ha det bäst
//
Hanna

Kommentarer
Postat av: Towa

Härligt med lite uppdatering! Även fast jag vart med om det du skriver.. ha ha. :-)

Hoppas ni fick en bra dag i solen!

Kram!

2009-06-22 @ 01:58:06
URL: http://brindle.cybersite.se
Postat av: Anna o Winna

Kul med lite uppdatering:)

Ha det bra o träna vidare!

Kram!

2009-06-22 @ 09:27:04
URL: http://winna.cybersite.se
Postat av: Lina, Flinga och Stajla

Tack för roliga sökdagar! Det får vi se till att göra repris på!

2009-06-22 @ 20:46:26
Postat av: Ann-Charlotte,Meja & Twix

Ja här var det fullt ös...Kul med så många härliga träningspass både i skog och fårhagar!=) Nu ska jag kika in hos Towa och kolla in SM-bilderna.

Ha en fin vecka!

Kramizar

2009-06-23 @ 12:44:01
URL: http://www.hunden-meja.com
Postat av: Anna-Karin

Tack för en härlig sökdag i torsdags. Kanonträning trots regn.

Soliga sommarhälsningar,

ak

2009-06-25 @ 10:21:51
URL: http://hem.bredband.net/b370969/Index.html
Postat av: Lena,Gubben & Spot

Jädrans vad ni hunnit med mycket :)

Ha de gott i värmen.

Kram från oss

2009-06-27 @ 10:31:21
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Towa och Fredrik

GRATTIS Hanna, Fredrik och Sky till ännu en kanon tävling! CERT och DM mästare! Stort Grattis!! Fina poäng till nästa års SM oxå :-)

Kram!

2009-07-04 @ 23:44:20
URL: http://brindle.cybersite.se
Postat av: Emma

Halloj, rackarns vad ni ligger i här ;) bra resultat bara haglar in!

Kul att ni oxå är med på SM, man kommer få det tufft att följa alla som man vill hejja på :D Vilket lyxproblem hi hi

Ha de gott i sommar!!

2009-07-06 @ 06:58:57
URL: http://www.ringsport.se
Postat av: Hanna & kakan

Halloj!



Vi tackar för hälsningen i gästboken =)...



Jag är väldigt nöjd med Kakan, hon har väl lite bc ideér men i det stora hela så är jag KÄR =)...



Så rolig liten fjant, aldrig varit med om en påhittigare hund, å ni har flera stycken, hur fasen funkar de =)...???



Gratulerar till fina prestationer under SM =)..



Hanna & Kakan

2009-07-06 @ 17:01:30
URL: http://kakan.cybersite.se
Postat av: Yvonne & Cobra

Hej Hopp!! Full fart märker jag ;-) Kul att ses i Lindesberg! Såg att det gick bra för er i rapporten! Grattis! :-)

2009-07-08 @ 15:20:43
Postat av: Lena, Basco & Tease

Hej!

Tackar för hälsningen! Ja, det ska bli kul att ses i Lillkyrka, men verkligen supernervöst!! Ha det gott så länge!

2009-07-15 @ 10:35:26
URL: http://www.lenashundar.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0