Gick dåligt:-/

Jaha, då var det dags att ge en liten rapport från tävlingen i helgen. Det gick inte bra med Uman. Hon satt i 55 sekunder på sittande i grupp, sedan la hon sig:-( hon som kan sitta så fint på träning, hon sitter i 2,5 minut nu, men huvudet går som en propeller på henne på tävling, sedan bara hon sjunker ihop... Ska börja träna med att hon ska ha 100% fokus på mig och att jag kastar en boll till henne, eller liknande. Har inte prövat det än.

På platsen så kom det två stycken hundar racandes från klass 1 längs med hallens långsida, och när det är 40 sekunder kvar på platsen så sätter sig Uma upp... Alltså, mer träning med sådana störningar.

Efter den inledningen på tävlingen kändes det väl sådär att gå in. Känslan efter tävlingen, var att Uma ändå gjort bra ifrån sig. Hon nollade tyvärr vittringen, men hon gör vissa saker så himla fint:-) Tittade på filmen som fredrik videofilmade och det ser riktigt trevligt ut.

I fria följet så ångade hon upp sig lite grann. Hon tappade i en helt om marsch när vi vände precis bredvid hindret och sedan satte hon sig segt i vänster om halt i vändningarna.

10:or på sättandet och inkallningen:-) Rutan sprang hon riktigt fort, raka vägen, men hon hamnade på vänsterkanten och när jag ropade stanna så vände hon utåt istället för inåt i rutan och hamnade då med ena sidan utanför, fick dirigera om henne, sedan vid tredje "stanna" la hon sig i rutan. Ingen tendens till att starta på TL:s kommando, kom fort när jag ropade och anslöt kanonfint, betyg 5.

Hopp-apport, 9,5. Kastade apporten långt och Uma hade lite taxeringsproblem påväg tillbaka så hon gör ett jättehopp och landar precis bredvid mig och får göra en snutt bakom mig för att hamna rätt. På metallen så springer hon snabbt ut, fint upptag, men tittar på hunden på banan bredvid påväg in, så hon galopperade, men tog inte i, betyg 9,5 (strul på ingången). fel pinne på vittringen, betyg 0. Hon hade inte alls den fina attityden som hon hade dagen innan på detta moment när vi tränade i hallen. Surt!!! 7 på fjärren, blev ett DK på första skiftet och sedan flyttade hon fram lite. Totalt 203,5 poäng och 8:e plats.

Att träna på:

* gå mot vägg, hinder eller liknande i fria följet och hon ska hålla fokus på mig.
* vittring under press/ stress/ konstiga situationer.
* fjärren, fungerar "back" på sitt från stå?
* stå i rutan tills annat sägs.
* plats med mycket störning, utan störning med total tystnad, med plötslig störning.
* sittande i grupp med fokus på mig.
* tänkte börja pyssla lite med app.dir också

GRATTIS till Towa och Arko som vann klass 2 på 186 poäng, ni är ju bara så GRYMMA!!!!!!!!!!

Sofie och Bonuz fick 159,5 poäng i 2:an, surt med den halva poängen, men det är ju toppenbra gjort, med tanke på att han är lite snurrig och tonårig just nu!!! Snart så sitter det:-)

Nellie verkar vara dräktig, hon har "hängt" ner magen tycker jag:-) men vi får nog vänta en stund till innan vi är helt säkra.

 

Kommentarer
Postat av: Lina

Dåligt och dåligt... Mycket gick ju bra också! Men såklart trist på priset när vi vet hur duktiga ni är!

Nästa gång...

2009-12-11 @ 14:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0