Vallat i dagarna två.

Igår så var vi till Stefan och vallade. Vi som vallade var Fredrik med Sky, Jouko med Hyss, Heléne med Undra, Stefan med Dundra och Kaxa, Lena med Sheger och Bosse, samt Uma och jag.

Vi hade fåren i en liten fålla och i en lite större fålla. Körde Uma i den lite större fållan och hon gjorde det fint åt båda hållen och när hon gick lugnt och efter grindarna fick hon "glida" iväg. Men vad ligg betydde hade hon inte en aning om??!!   Körde henne sedan i lina mot djuren i den lilla fållan och det klarade hon fint.

Tittade lite på Heléne och Undra när de körde och hon går så fint, roligt.

Idag så var det Fredrik med Sky, Lena med Sheger och Bosse, Magnus med Gert (Bosses uppfödare och pappa)och Jag med Uma. Vi (Magnus och Gert) delade av flocken och tog in et gäng i 25:an till småhundarna. Började med Uma i lina och fick henne att gå rakt mot djuren och stanna på kommando det skötte hon rätt så bra. Släppte sedan linan och det fixade hon rätt så hyfsat också. Hon fick gå lös utan lina också, upptäckte att hon inte balanserade något. Får klura lite hur jag ska gå vidare med det:-S Till veckan så ska vi till Peter Nilsson och valla, får se om han har några bra ideér.

Imorgon är det rapportträning med Sky som gäller. Får se om jag får till några sökövningar med Uma då. Måste ju träna lite lydnad också, vi har ju kursavlutning på tisdag som jag förhoppningsvis kan gå på.

Må så gott!!    

Kommentarer
Postat av: Undra

Grattis mamsen på 6-års dagen!!
Hoppas du får många fina presenter och tårta :o)

Kram Undra

2008-03-19 @ 10:42:46
URL: http://www.giantschnauzer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0