Träning och div. annat!

Hej på Er!

Nu har det gått en tid igen sedan jag uppdaterade, men det har varit fullt upp.

Idag så blir valparna 4 veckor, tiden går så fort. Jag ska välja valp tills nästa måndag, svårt val vem som ska bli Uma och få följa med hem.

Sedan har många träningskamrater och hundvänner tävlat med gott resultat. Lena och Sheger har debuterat i lydnadsklass 1 och gjorde det kanon, 194.5 poäng!! Towa och Qaala har debuterat i lydnadsklass elit och tog 1:a pris, GRATTIS!! ( Öland nästa sommar;-)??) Fredrik och Sky har tävlat lägre rapport och vann på 569,75 poäng och blev uppflyttade! Jenny och Nimrod  har tagit två stycken cert i sök, Super grattis till er!!
Sedan har jag säkert glömt någon, men Ni är ju så många som det går bra för;-)

I helgen så har Fredrik varit här och hälsat på, med sig hade han Sky och Chess, så det har variot fullt med hundar här. Jag har Oki och sedan är jag hundvakt åt Anders och Mias Kato medans de är utomlands i 10 dagar.

Det har varit fullt upp hela helgen med lite fest och hundträning. Igår så var vi och tittade på rapporttävling på klubben här i Västerås, två träningskamrater till fredrik tävlade och de vann lägre klassen och blev uppflyttade. Sedan körde Towa och Fredrik uppletande i den redan färdigvallade tutan, båda hundarna gick kanon, ser fint ut för framtiden. sedan körde de lite lydnad och jag hjälpte till lite grann. Blir så himla sugen på att träna, saknar Nellan-Bellan bus!! har faktiskt suttit och tittat på lite lydnadstävlingar senare i höst, typ slutet av november början av december, hmmm, drömma kan man ju alltid göra:-)

Idag så var vi ute och spårade med Kristin som spårade med Leia och Clinton, Towa som spårade med Qaala och Ninja. Jag la ett enkelt spår till Oki, eftersom jag inte har spårat med honom tidigare och inte vet hur hans ägare har gjort, men han var superduktig, markerade alla pinnar och det övriga föremålet som jag lagt ut. Fredrik spårade med både Sky och Chess och det gick nog bra, iaf vad han sa:-)

Efter spåren så åkte vi hem och byte om från de blöta kläderna till lite torra och for ner på stan och lunchade med Towa. Dagarna har bara försvunnit och nu ska jag snart iväg och jobba natten.

Ha det gott!!

Kommentarer
Postat av: Towa

Hej!!
Kul att du uppdaterat lite!!
Saknar min granne.. Hon är aldrig hemma!
Kram Towa!

2007-09-15 @ 22:00:08
URL: http://www.freewebs.com/havrevingensqaala

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0