Utmaning

Utmaning!

Nellie har antagit utmaning från Gränsvallarens Meja (se länk till hennes hemsida hät vid sidan av)


Var är hunden född?

-I Örebro hos Malin & Stefan - Gränsvallarens kennel


Hundens favoritgodis?

-Jag tycker om allt godis, men bäst är frolicar och korv!


Hur många egna halsband och koppel har hunden?

- Jag har tre stycken, men mattes favorit med får på kan jag bara ha när jag är urfälld, annars har jag för mycket päls runt min hals, så jag får knappt någon luft då:-)


Hur ser hundens förhållande till vatten ut?

- Jag älskar att simma, hoppa och dyka i vatten efter mina dummisar som matte kastar. Tycker inte om vattenpölar, de hoppar jag över eller går runt, tycker inte om att blöta ner mina tassar.


Har hunden några ”kläder”? (täcken el. liknande)

- Ett vintertäcke som jag har fått av mattes föräldrar för några jular sedan, har även ett orange/svart
tjänstetecken med mitt namn på.


Har hunden något speciellt kännetecken som skiljer den från andra hundar i samma ras/färg?

- Jag har mycket päls, det har jag ärvt av min mamma Gruffa. När jag blir extra glad eller när jag är hungrig så tycker min matte att jag låter som en anka.


Hur reagerade resten av flocken (tvåbenta som fyrbenta) när den nya hunden flyttade in?

- Min äldre låtsasbror Sacco tyckte nog att jag var jobbig i början, men han sa inte så mycket. Han var en bra förebild för mig. När jag var liten så ville jag alltid ligga i samma korg som han. Min matte tyckte att jag var bäst redan från början:-)


 Vad är/skulle vara den absolut bästa belöningen hunden kunde få?

- Jag tycker om att springa, kampa och att få gott godis.


Vad är det bästa hunden vet?

- Valla får, såklart!

Vad är det värsta hunden vet?

- Med risk för att inte vara så orginell som bc, när jag får sluta valla får.

Har hunden någon alldeles speciell egenhet?

- Jag sitter som en ekorre vid mattes säng när hon vaknar, är jag i ett annat rum när hon vaknar så springer jag in i sovrummet och studsar upp i sängen och pussar på henne.


Var sover hunden på natten?

-På senaste tiden har jag sovit hos min matte i sängen, vet att hon tycker att det är mysigt, annars sover jag på mattan i vardagsrummet eller på min filt nedanför mattes säng.


Vad får hunden för foder?

- Royal Canine


Hur reagerar hunden när den får några dagars vila?

- Finns det inget att göra så slappar jag och samlar krafter till nya övningar.


Vad tror du skulle vara hundens drömtillvaro?.

-Med risk för att inte vara så orginell igen, valla får hela dagarna.


Minst fyra hundar vi skickar vidare det här till:

- Jag säger som Meja, den som vill får anta utmaningen, men det vore roligt om så många som möjligt gjorde det. Lämna ett litet meddelande om Ni antar utmaningen.

Så nu har Nellan svarat på frågorna.

Igår så var vi till Örebro och tränade med några Gränsvallare. Vi tränade i ett ridhus och det gick helt OK. Vi har faktiskt tränat lite varje dag denna vecka. Det känns så bra att få vara ute och träna med Nellie. Heka jag blir glad. Är så glad för min lilla pärla till hund.


Kommentarer
Postat av: Liselott

Halloj! Hahhaaa, det var roligt. Nellie är allt en liten toka! Lola sänder en hälsning från himlen för det väckte många minnen till liv!
Jag ska snart "våga" ringa dig! *s*
Kram från oss!

2007-02-15 @ 23:34:16
Postat av: Viska

Hej!
Jag har antagit utmaningen i min dagbok!
Ha det gott!
//Viska

2007-02-16 @ 11:15:13
URL: http://hem.bredband.net/taifun
Postat av: Anonym

Jag har antagit din utmaning. Den finns att läsa i bloggen. Tråkigt att höra om dig och Roger... Hoppas att ni kan vara vänner iaf och att ingen av er mår allt för dåligt. Kram från oss till dig....

2007-02-18 @ 22:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0