Guldkorn

Hej!

Igår så var vi på kurs igen för Sofie. Vi fick en massa guldkorn, många är för omständiga för att skriva om, utan att kunna visa:-)

Vi (jag) fick i varje fall en "pekpinne" om att jag inte får fastna i utvecklingen, t.ex. att jag inte går mina fem steg i  raksträckan i evigheter, utan ökar på längden. Sofie tyckte inte att jag skulle nolla henne hela tiden utan att jag skulle korrigera henne när hon gjorde sina dippar med huvudet i starten. Annars så tyckte Sofie att det såg bra ut, Nellie tänker bakåt! Roligt!!

Sen ska vi träna svängar separat, vi ska gå i en liten fyrkant, ungefär fem steg långt och sedan höger eller vänster om halt. Vid svängen så ska jag säga fot och Nellie ska förhoppningsvis börja att tänka att rumpan ska in i alla svängar. Sen tittade vi på stegförflyttningarna, mina steg ser bra ut, ska tänka på att ta lika långa steg åt sidorna, så att det inte blir ett långt och ett kort. I backningen så ska jag lära Nellie vad ordet backa betyder så att jag har användning av det i rutan och i fria följets backning. Trodde att hon kunde det, men det visade sig att hon inte visste ordets betydelse utan att hon gick på mitt kroppsspråk:-( Nu är det skärpning på Nellies matte:-)

På eftermiddagen så kollade vi på Nellies vittringmoment. Jag har lagt ut godis mellan neutrala pinnar och det har fungerat bra, Nellie är ofta och pillar på alla pinnar. Jag har inte kunnat korrigera henne förut, eftersom hon då blev osäker och till slut inte ville springa ut till pinnarna. Nu vet Nellie vad momentet går ut på, så då kan jag korrigera henne.

Guldkornen haglade på kursen, lite små tips här och där. Tack för dem!

Nu är det två veckor kvar till nästa gång, måste tänka på vilka moment som ska förbättras då.

Ha det!

  

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte & Dogsen

Ja usch å blääää för snöööö...Har du redan glömt hur det var här i norr?;-)
Vi är jätte avis på er som får kursa för Sofie var 14e dag!KUL!
Trevlig helg på er!

2006-11-10 @ 21:22:16
URL: http://www.hunden-meja.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0