En tid sedan...

Hej!

Nu är det mesta avklarat för denna vecka och till helgen ska det bli fint väder så vi tänkte försöka att ta oss ut i skogen. I söndags så la jag ett litet spår åt Roger och Cefo, han (Cefo, alltså) tog apporterna fint, men slog ganska mycket i en vinkel och susade iväg en bit. Detta är typiskt för honom, så vi ska se hur vi löser och tränar vidare på det.

På torsdag, om en vecka, så ska vi iväg på ultraljud med Nellie. Då har vi räknat ut att hon är runt dygn 28, ska bli spännande att se om det finns några små liv i hennes mage. Det enda tecknet som jag har sett på henne är att hon är otroligt hungrig, slänger i sig maten och till och med är uppe med framtassarna på bänken efter matskålarna. Detta har aldrig hänt tidigare, vad jag vet i alla fall. Hon är pigg och det känns som om hon har mycket energi som hon vill bli av med, så vi kör lite t"änkar-övningar".

Nu ska jag iväg på lektion!
//
Hanna

Kommentarer
Postat av: Sofi

Wow ultraljud på dag 28...
Hund världen är verkligen annorlunda mot vi människor.
Vi har ju gått 18-20 veckor innan man kollar på ul.
Hur länge är en hund gravid, skämta bara, dräktig heter det väl?
(Fråga från en som vet nada om hundar)

Imorn jobbar jag sista dagen på jobbet.
Sen är det havandeskapspenning som gäller innan förlossningen.
Har ju fått så ont i fogarna så nu går jag bara och gnäller på jobbet aj aj.
Så jag verkligen längtar till imorgon kväll, sååå skönt!

Kram på er och välkommen ner till sydligare breddgrader, det börjar närma sig ju...

2006-05-06 @ 19:53:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/601/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0