Utmanad!

Hej!

Jag har blivit utmanad av Ann-Charlotte och Meja (se i mina länkar). Utmaningen lyder:
Skriv ner fem ovanor eller egenheter som jag har. Jaha det är väl bara att ta ett djupt andetag och skriva.

1) Hundböcker
 
Älskar att läsa dessa böcker och brukar bli väldigt inspirerad och vill ut och träna direkt på mina nya  
 träningsideér. Tyvärr så behöver jag läsa dem igen och igen för att "hålla" i detta.

2) "Tänker för stort"
Får ofta ideér om att allt går så mycket snabbare att lära in hos Nellie, tänker att t.ex. om två år så tävlar 
vi på SM i spår, lydnad, tälvar näst högsta klassen i vallning o.s.v.  Är duktig att anmäla mig till tävling i
innan vi är riktigt är klara för klassen/momenten. På den positiva sidan är att jag oftast anmäler mig i  
god tid, d.v.s. inte i sista sekunden.

3) Listorna
En liten egenhet jag har fått av min f.d. arbetskamrat, Sofie, är att jag skriver listor på nästan allt, hur jag 
ska träna (både mig själv och hunden), vad jag ska läsa i skolan, vilka tävlingar jag vill åka på, vilka 
läger, kurser jag vill delta på o.s.v.

4) Tidsoptimist
 
Tror ofta att saker tar kortare tid att göra än vad de egentligen gör. Får för mig att göra saker i sista 
 sekunden innan jag åker hemifrån. Detta gör att jag oftast är sen till möten med kompisar, men på 
  något konstigt sätt är jag (nästan) alltid i tid till jobbet och skolan. Till tävlingar är jag oftast motsatsen, 
  då är jag där nästan först.

5)  Det ska ske nu!!
När jag får för mig något som t.ex. att lägenheten ska städas vill jag att det ska ske NU!! Eller om vi ska 
åka någonstans, t.ex. och handla eller träna, det ska också ske direkt. Om de runt mig inte förstår 
 vilken oerhörd "brådska" det är blir jag lite stressad, sur och vad Roger kallar det "pluttig".

Nu har jag svarat på denna utmanning och skickar den vidare till, se nedan.
Jag kommer att gå in i deras gästböcker/bloggar och berätta för dem att de är utmanade!

Reglerna är:
Utmaningen skickas vidare till dig. Du skall göra upp en lista på
fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem
andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall
även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i
det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer
även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

Utmanade:
Sofie, Karin Mattson, Anna-Carin, Nina och Julia

Länkar till de utmanade är:
Sofie: http://www.babyfriends.se/medlem/Oliver04/
Karin: http://www.anst.uu.se/bjornms/
Anna-Carin: http://hem.bredband.net/b130519/
Nina: http://hem.passagen.se/ninaonorton/
Julia: http://hem.bredband.net/taifun/

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Hallåj!
Kul att läsa din lista=)Det var ngr som stämmer väl in på mig med,så listan kan ju göras mkt längre;-)Sen var det strul med bloggen igår och adresserna till de utmanade bara försvann...OJ så irriterande,grrr=(Ska se om jag lyckas få tillbaka dom...
Ha en riktigt skön helg!
Kramizzar Ann-Charlotte & Mejan

2006-02-03 @ 21:26:08
URL: http://www.hunden-meja.com
Postat av: Sofi (Utan e juh)

Hej hopp Hanna.
Har ju ingen riktigt egen blogg, bara Olivers.
Får se om jag fixar det ändå eller hur jag gör.

Hur är det med dig å Roger Moore då?

Listor är ju tokbra att ha, hur skulle min värld se ut utan dom, KAOS!
Kul att du har en blogg, det visste jag inte.
Men nu kan jag ju gå in här o kolla vad du gör...

Stor kram Sofi.
Jocke å Oliver hälsar.

2006-02-04 @ 12:09:02
URL: http://www.babyfriends.se/Oliver04/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0