Bra träning

Vi har haft två stycken toppenbra träningsdagar i AH-hallen tillsammans med Mia och Qato, Jouko och Hyss, Lena och Sheger/ Bosse, Towa och Qaala, Arko, samt Fredrik och Sky.

Första passet så var det mest kaos, Uma var inte fokuserad och jag kände att även om man känner de som man tränar med så blir det lite pirrigt och man vill ju visa sog från sin bästa sida när man blir granskad i detalj:-) 

Sedan fick jag bra tips om koncentrationsövning, samt att jag hittade ett bra sätt att avsluta fria följet med. Uma är lik sin mamma i det momentet, hon ångar på och tycker att gå fot är det bästa som finns:-) självbelönande är bara förnamnet. 

Dag två gick det betydligt bättre, är så nöjd och glad, TACK fina träningskamrater!!! 

Har börjat med app.dirigering. Har fått en riktig funderare, det var första gången som jag la ut mittenapporten. Fick tips av Jouko att lägga in apporterna till höger och vänster, det blev fortfarande för svårt, så Jouko tyckte att jag ska ställa henne vid konen och kasta ut höger och vänster apport. Det gick betydligt bättre.

På torsdagskvällen var det även ridhusträning med sökgänget. Körde på som som jag gjorde under torsdagspasset i hallen och hon gick fint även i ridhuset. Lina fick lägga ut till en vittringsapportering, den strulade som 17 i hallen, men fungerade klockrent i ridhuset. Fort fram, stängd mun, koncentrerat och fokuserat. Sedan har vi kommit dit att när hon gjort sitt val, blir hon kvar med den i munnen. Men jag belönade henne då hon börjar att göra antydan till att komma tillbaka med den. Vågar inte lägga på någon press på henne just nu i detta moment. Hon ska bli säkrare i sitt val först.

Valparna växer som tokar, de har öppnat ögonen nästan helt nu, så söta. imorgon ska vi bygga på valplådans kanter, för nu är det snart tendenser till att de kan ta sig ur:-)

Ha det gott!!

//
Hanna

Kommentarer
Postat av: Hanna & Kakan

Jamen de e ju skit att man inte bor i era trackter, ni verkar ju vara ett så härligt träningsgäng =)...



Blev nyfiken på era koncentrationsövningar?



Skoj att valparna växer så de knakar =).. Dom är väldans söta!



Hanna & Kakan

2010-01-31 @ 11:42:44
URL: http://kakan.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0