Nellie har tävlat

Hej!

Idag har Nellie och jag tävlat elitlydnad på Kumla BK:s kvällstävling. Har ärligt talat känt mig väldigt opeppad på att köra lydnad och det känns jätteskumt när man nu uppnått championatet och SM-kval...

MEN ikväll kom jag ju ihåg hur roligt det faktiskt är att tävla och den lilla tävlingsdjävulen väcktes i mig igen, toppen!!!

Det var ett låååångt fritt följ och jag är jättejätte nöjd att hon höll ihop, trodde att hon skulle trycka på mer, så glad är jag för det. Nu vet jag vad som behövs fila på inför nästkommande tävling och efter det är det ju SM!! Hua....

Resultat från tävlingen:

Sittande i grupp:         0 (lägger sig)
Platsliggning:             10
Fritt följ:                         8 (sent sitt, växlar pos, studsar)
"Dumrutan":                 9,5 (steg vid stå, bra sitt!)
Inkallningen:                7,5 (sent stå och ligg)
"Rutan":                         8 ( in från sidan)
App.dir:                          0 (fel apport, tugg)
Hopp apport:               10
Vittringen:                     9 ( omtag)
Fjärren:                        9,5 (rör sig lite framåt)
Slutsumma:                229,5 poäng

Försökte att lägga över bilderna från kameran, men vi har fått ett nytt program och jag kan inte med det alls, min tekninska ådra har aldrig existerat och den kommer väl inte bara att dyka upp sådär hux flux:-)

Imorgon drar vi till Göteborg och rapporttävling på söndag i Ullared, många SM.ekipage så det ska bli jätteroligt.

Kommentarer
Postat av: Emelie och Arn

Hej och tack för titten på min hemsida! Ja, vi försöker träna på men än så länge är det mesta bara på lek. Inga krav, han får göra så mycket han vill och kan, är ju bara fem månader gammal. Kul att hitta en ny BC blogg att följa. Ha det bra!

2009-05-16 @ 08:18:02
URL: http://www.bordercolliedog.se
Postat av: Lena/Gubben & Spot

Hej !



Synd att dom retliga nollorna dök upp igår,men bättre nu än på SM.Det såg fint & trevligt ut när ni gick på plan :)

Stort lycka till i Sommar.

Kram från oss

2009-05-16 @ 10:46:19
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Towa och Fredrik

Viktigast är att den rätta känslan finns där. Precis som Lena skrev. Bättre nu än på SM!

Bra jobbat!

Grattis även till CERT idag i Ullared!

Stor kram till er alla!

2009-05-17 @ 19:45:12
URL: http://brindle.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0