Träning!

Hej!

Idag så har både jag och Fredrik haft ledigt. Vi träffade Jouko och Anna (Hugo-Olga och Vera) för lite träning idag. Vi börade med att titta på en ruta som jag sett här i närheten av oss, men den fick yummen ner av gänget, så vi åkte vidare till Kilsbergen till en ruta som vi vet är bra. Vi vallade av cirka 100 meter på bägge sidor om stigen, vi behövde inte ha längre än så för dagens träning.

Först ut var Joukos Hyss, han gjorde sitt första pass idag, och han spårade kankse lite väl mycket i rutan, men det kommer nog att släppa, springa kan han göra iaf....

Andra hunden ut var Uma. Hon skötte sig kalas idag. Höll på att skratta högt när jag stod och väntade på att få starta, för jag såg hur Fredrik höll på att dirigera ihjäl stackars Anna, som skulle ligga som första figg. Har ju skällt lite på honom att han MÅSTE ha koll på var figgarna ligger och det hade han nu:-) Jag körde första figgen utan pop-up och hon springar ut så fort beben bär och tar rullen och kutar sen snabbt tillbaka till mig för påvis. Körde 3 figgar på varje sida idag, är så nöjd med lilla Uman idag:-)

Sedan var det Annas Olga. Då låg jag figg, så jag såg inte så mycket hur det gick på stigen, men tror att hon skötte sig bra.

Efter dagens skogspass tänkte vi åka iväg och träna lydnad (alla utom Jokuo, han hade ju redan tränat på morgonen). Först lite krubb och sedan till klubben. SKy fick köra rutan och app.dirigering. Han är nog lite lätt understimulerad den hunden, för han sprang så fort han kunde till rutan och vände liksom i luften och hamnade mitt i den, mkt snyggt.

Uma fick en ruta, det är cirka 3 veckor sedan hon såg en sådan, men hon kom ihåg. Hon fick även göra en full apportering, lite snett in, men annars kanon, bra fart och inget tugg. Inkallning med ställande hade hon helt glömt bort vad det var;-) så mer träning där alltså.

Även om vi tyckte att vi hade kunnat hålla en stund till så började vi frysa lite och mörkret hann ikapp oss, så det vara bara att åka hem och fortsätta kakla i köket, någongång ska det väl bli klart;-)

Ha det bäst!! 

Kommentarer
Postat av: Anna,Hugo,Olga o Vera

Tack för en bra träningsdag! Men det är det ju alltid i sällskap med er :)

Hoppas att det går bra med kaklandet. Det kommer att bli super när det är klart!

2008-12-26 @ 19:25:40
Postat av: Towa

Å ni ligger i och tränar ser jag. :-)

Hoppas julen vart bra!

Ses snart för lite nyårsfirande!

Kram!

2008-12-28 @ 22:01:04
URL: http://brindle.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0