Lite lydnad.

Idag så har jag varit i skolan och skrivit på vårat fördjupningsarbete, ett onödigt ont! Vi ska skriva en rapport som har en problematiserande frågeställning, samt att den ska vara vetenskapligt grundad. Suck, man kan bli tröttare för mindre:-)

Det postitiva med arbetet är att vi styr våra tider i skolan själva, så jag kom ifrån skolan ganska tidigt och kunde rasta hundarna i ljus, alltid något! När vi kom tillbaka till bilen så satte jag in Kirra och Cefo och behöll Nellie ute. Vi körde lite linförighet, fritt följ och sedan gav vi oss på dumrutan. Ställandet kan hon jättefint, sen blev det lite förvirrat vid sättandet, hon la sig i stället, så vi tragglade det en stund, tills hon gjorde det bra. Jag prövade även det på kvällspromenaden och då gjorde hon det jättefint!

Jag var inne och kollade de förslag till nya regler som finns för lydnadsklass 1-3, låter intressant. Bra med en naturlig stegring i klasserna och att det finns en röd tråd genom de olika klasserna. Länk till pdf filen finns här:
http://www.skk.se/pdf/kommitteer/ptk_remiss05lydn07.pdf

Kommentarer
Postat av: Julia & Ante

Hej!
Tränar så mkt vet jag inte :) Men det blir lite då och då. Här är också massa snö tyvärr, så det blir till att hyra ridhus mest. Så Nellan är 4 år, gu vad tiden går fort! Grattis, grattis Nellie!
Ha det gott, hoppas vi ses i vår!
Kram
Julia & Ante

2006-03-23 @ 10:13:15
URL: http://hem.bredband.net/taifun
Postat av: Julia & Ante

Hej!
Tränar så mkt vet jag inte :) Men det blir lite då och då. Här är också massa snö tyvärr, så det blir till att hyra ridhus mest. Så Nellan är 4 år, gu vad tiden går fort! Grattis, grattis Nellie!
Ha det gott, hoppas vi ses i vår!
Kram
Julia & Ante

2006-03-23 @ 10:16:01
URL: http://hem.bredband.net/taifun

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0