Mental träning!

Just nu så håller en klubbkamrat och jag i en studiecirkel på Örebro BK om mental träning! Många intressanta diskussoner. En blogg som jag ofta läser är Heléne, den handlar om hundträning och en hel del mental träningstankar. Jag försöker att hitta saker i vardagen att träna mentalt på, t.ex. långa köer i matbutiken--> planera träningen? Dålig motivation för egen fysisk träning, ta till pannbenet och genomföra det ändå!

Något jag ska jobba på själv är även min egen uthållighet, att samla tankarna och fokusera på rätt saker. Att lägga energi och tid på det som jag kan påverka och ändra och acceptera det övriga.

Just nu så går det att läsa i många bloggar och på fb om målsättningar för 2012, kul att läsa:-)

I vinter har vi verkligen varit bortskämda med att kunna träna specialen länge, vilket gillas skarpt. Dock är det svårt att få till de där rejäla träningspassen, antingen är det för kallt för hundarna i bilen före repsektive efter träningen eller så blir det mörkt för fort;-p Känns skönt att ha en viloperiod, för det kommer att bli intensivt till våren och sommaren. I lydnaden så ligger fokus just nu på framåtsändandet, känns som om vi ligger helt rätt, men det är bara att inse, vi kommer aldrig bli "klara" med det, bara nästan;-)

Uma fystränas en hel del nu, så hon kommer snart att vara intill odräglig, men det kommer gott att räcka till tuffa sökbanor iår:-)

Just nu så håller kalendern på att sakta fyllas med aktiviteter, både hundrelaterade och andra:-) Kommer bli en del resande också. Ska bland annat till Italien och titta på Belgar-VM och sedan till Piteå, kontraster:-)

Håller även på att utbilda mig till allmänlydnadsinstruktör och det tar ju sin lilla stund...

Så helt enkelt, full fart, fast ändå tid för eget!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0