Nejmen...

... hur lång tid får det gå mellan uppdateringarna innan man blir utsläng från blogg.se?? Haha!

mycket har hänt sedan senast. får många fina valprapporter, ägarna verkar vara nöjda med dem. Lille Zot har jag sett i hans påbörjade sökträning och han är en naturbegåvning. Hera bor ju hos grannen, så henne ser jag lite då och då, det är så skön känsla när man märker att valparna känner igen oss:-)

Under påsken var vi iväg på sökläger i Målilla. Är supernöjd med Uma. 1 maj tävlade Uma lägre sök och vi började  med lydnaden och det gick bra. Budförningen gick bra också, liten småmiss hos mottagaren och sedan bar det av till skogen. När jag skickade ut Uma på sista skicket på höger sidan, vi hade två figgar då, och när hon kom tillbka så vågade jag knappt titta. Men hon hade rullen i munnen och vi fick fina 9,5-10 i betyg. Så nöjd med lill-tjejen och uppflyttade blev vi.

Sky har tävlat DM i rapport, han tog hem det för 3:e året i rad! Ska man nämna att vi är de enda som tävlar för distriktet?? MEN han springer och han vann tävlingen, så det är ju inte helt oförtjänat...

I tisdags så gjorde uma debut i elitlydnaden. Fullt på gruppmomenten, sedan hade vi lite småmissar på några moment. På hopp-metallen, så rullade apporten fram bakom hindret så hon såg den ut till höger, så det blev för svårt för henne. Nollade det momentet. Mest nöjd med 10:an på vittringen. 11 poäng från första pris är jag nöjd med.

Igår var vi iväg igen och hon hade fullt på gruppmomenten:-) på slutet av fria följet så märkte jag att hon vindade in i skogen och jag märkte under dumrutan att hon var helt klart störd av något. Hon såg ut som när hon får vilt i näsan på en promenad, liksom tittar sig över axeln hela tiden.  Hon nollade dumrutan, rutan och app.dirigeringen, sedan avslutade hon med 10 på hopp-metallen, 7 på vittringen (hon tappade pinnen 2 gånger) och 9,5 på fjärren. Så några guldkorn, men det märks att hon är orutinerad, men hon har en härlig "jag-vill-mer" attityd på planen och hon blir inte ledsen av att det inte går bra. Huvudsaken det. 

Avslutar med ett par grattisar:

Lina och Flinga, tagit sitt 2:a CERT i spåret
Towa och Qaala, tagit CERT i spår och gjort 303 poäng i lydnaden. SM-klara för 2010 i lydnaden:-)
Towa och Arko som blivir uppflyttad till högre skydd och högre spår!
Mia och Qato, klassvinst i tvåan och 1:a pris i Surahammar i tisdags
Fia och Ettra som tagit 2 första pris i eliten
Fredrik och Gaze som gjort debut i IPO, med fina 100 poäng på skyddet, de blev godkända och berättigade att tävla IPO 2.

Har garanterat glömt någon, ursäkta, men jag tog de i närtid:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0