Kallt, noll hundträning (kanske lite grann iaf) och valpsparkar:-)

Ja, Ni. När man surfar runt på olika sidor så verkar det som om de flersta tagit vintervila, vilket är helt rätt. Man kan ju inte belöna hunden som man vill när man tränar, suck, och är man redan fryslort som jag är så blir det inte bättre av detta väder.

Var och tränade en snabbis med Fredrik förut. Man hinner ju inte ens utanför bilen innan det börjar att bita i näsan. Men vi körde Sky i lite lydnadsmoment. Fredrik har anmält till tävling (Towa och mitt tjat har äntligen gett resultat...). Sky var het, man kan inte tro att han varit ute och sprungit en milo med fredrik efter på skidor.

Med Uma så började jag med konskick till rutan och dir.app. Började med att Fredrik fick lägga ut en godis bakom konen och jag skickade dit henne på ett fri-kommando, men vi tyckte att hon blev lite för nosig, så jag provade att skícka dit henne utan något godis och hon förstod att det var till konen hon skulle. När hon var där så ropde jag stanna och kastade en boll till henne. Hon förstod jättefort, man blir lite rädd för att gå fär fort fram. När hon sedan stod vid konen så la Fredrik ut en grej i rutan. Det fixade hon, men hon gick in från sidan på rutan första gången. Sen gick det bättre.

Körde vittring också, gick sådär, hon tar rätt pinne, men blir ståendes där ute och lägger jag på mer retning så blir det slarvigt beteende vid pinnarna... Mer att fundera på alltså.

På kvällen var det möte på klubben för att fördela tävlingarna under 2010, verkar gå riktigt smidigt:-)

Nu ikväll har jag bara legat och känt valparna sparka i Nellies mage, eller vallar de???

Ha det gott alla i kylan.

//
Hanna

Kommentarer
Postat av: Anna & Winna

Vad härligt att känna valparna sparka!

Nu väntar vi på lite varmare väder så vi kan börja träna igen.

Kram!

2010-01-12 @ 16:03:22
URL: http://www.winna.cybersite.se
Postat av: Mia

De vallar där inne, garanterat!!! :-) Ska de inte komma ut snart? Kram på er hela högen i vinterkylan!

2010-01-12 @ 21:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0