Lilla Uman

Hej igen!

Ibland duggar det tätt mellan uppdateringarna.

Idag så har Uma varit på Örebro Hundsällskap och tävlat DM i Brukslydnad i lag. Ojojoj, vilken prövning deta blev för lilla Uman-Puman. Det var tajt mellan planerna, men det tyckte jag hon skött bra ändå:-)

Jag avstod platsliggningen med skott eftersom hon inte ligger helt hunda än så vill jag inte att hon ska gå upp på tävling och få den erfarenheten.

I första ringen var det 3 moment och de gick så här:
Fritt följ: 9,5 , långsamma sitt
Platsläggande:10 :-)
Hoppet: 10:-)

I nästa ring så blev det lite utfösbacke med betygen:
Inkallning: 6, position
Framförgående: 5, riktning, nosar mkt, stretar mkt

Nästa ring så var det:
Apportering: 8, lite tugg
Kryp: 0, reser sig.

På inkallningen så blev Uma störd av några hundar bakom henne och reste sig upp och gick några steg, jag hörde hur det frasade i gräset bakom mig när jag lämnat henne och tänkte att snart kommer hon, men hon var kvar så vi kunde genomföra en liten inklning iaf. Framförgåendet vet jag ju att vi inte har så speciellt bra, så det blev som det blev.

På apporteringen så tyckte jag hon skötte sig bra, hade ju alltid velat haft mindre tugg... På krypet var det jag som klantade mig, Uma tittade nog på ringen bredvid och jag gjorde inte en halv halt utan fortsatte att gå trots att hon stannat och då gick hon upp för att hinna ikapp mig när jag låg ett halvt steg före, shit happens.

De andra i laget skötte sig utmärkt, så bra att vi vann DM:et. Super kul.

Nu är väskorna packade och bilen är laddad för morgondagens resa mot Karlskrona. Ska bli så spännande detta:-)
Ha det gott alla
//
Hanna

Lite bilder, då jag äntligen fattat hur vårat nya program fungerar:-)


Umas raketstart på budföringen


Uma hoppar


Nellie apporterar


DM-laget
Martti och Kim, Sören och Ludde, Anna-Karin och Bessie, Lina och Flinga och Jag och Uma

Kommentarer
Postat av: Anna

Lycka till på lydnads-sm:et :) och tack fö de snälla orden :)

Kramar Anna

2009-06-08 @ 17:29:39
URL: http://www.bc-tina.se
Postat av: Lena,Gubben & Spot

Håller tummarna för er :)

Njut & ha kul.

Lyckokramar till er / Kram

2009-06-09 @ 16:26:31
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Ann-Charlotte,Meja & Twix

Lycka till på SMet,vi håller tummar och tassar stenhårt för dig & Nellan!

Kramisar A-C,Meja & Twix

2009-06-09 @ 20:52:19
URL: http://www.hunden-meja.com
Postat av: Towa och gänget

Grattis grattis!!

Visst jag kan ju säga det till dig, du ligger ju bara 3 meter bort.. he he.

Kram i alla fall!

2009-06-10 @ 00:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0