Allra bästaste Nellan-Bellan:-)

Hej på er!

Veckan som varit har präglats av, tadaaaaa, lydnadsträning. Vi jobbar på med våra "spökmoment" i lydnaden, vet ju att jag inte kommer att få fullt på dem på SM, men så högt som möjligt ska vi sträva efter:-)

Towa kom i söndags och sedan hade vi lydnadsträning i värmen i Kristinehamn på måndagen tillsammans med Jouko. Varmt var det och då kom det fram lite småfel här och där, men hon orkar iaf vara het i fria följet.... Gjorde en slarvig vittring som jag gjorde om och då gick det bra.

I dumrutan så gör hon skiftena långsamt, men hellre det än att hon missar en position, rutan hade hon svårt att lokalisera:-(  hopp apport så slog hon i med en liten klo.

I nästa ruta, så gjorde hon en bra inkallning, bra app.dir och en mkt bra fjärr, detta är våran starkaste ring på SM (peppar, peppar).

Hundarna fick bada lite sen och vi tursitade lite och tittade på Picassostatyn. Jag var tvungen att vara i Örebro klockan 18.00 för möte, så det var bara att flänga hemåt. Fredrik och Towa tog en simtur med hundarna och när jag kom hem var grillen tänd och maten nästan klar, supernice:-)

 På tisdagen tog jag och Towa en sovmorgon och lyssnade länge på regnet utanför innan vi masade oss ut för lydnadsträning. Vi åkte in till stadsparken i Örebro för störningsträning med alla hundar. Vi körde lydnad i parken och alla hundarna gick bra tycker jag, men vi var helt genomblöta när vi var klara, nackdelen med att träna många hundar...

På tisdagen hade vi sedan grillning med sökgänget hemma hos oss. Först lite uppletande och sedan hamburgare och planering inför kommande träningar.

Lite jobb och mer lydnadsträning har det blivit med Nellie och Uma. Hade efteranmält Nellie till DM i lydnad idag, kanske inte var den bästa planeringen eftersom jag slutade 04.00, var hemma 04.30 och hade samling 09.30.... men är huvudet dumt får kroppen lida.

Så till dagens tävling med Nellie, hon gick in med fin attityd och jag förstod redan när jag såg planen att vi skulle få svårt med rutan, den låg till höger om sändandekonen och dumrutan låg till vänster om  konen, det var en 50-50%procents chans att hon går mot dumrutan och jag bannade mig själv för att jag glömt att träna detta, dålig matte.

Betygen blev:

Sitt i grupp: 10
Platsen:       9,5, nosar
Ff:                  8, sitter snett vid stegförflyttning, hoppar lite mot föraren
Dumrutan:   8,5, kan sätta sig snabbare
Ink.stå/ligg:  8, kan stanna och lägga sig snabbare
Rutan:           6,5, mmånga kommandon
App.dir:         8,5, lätt tugg
Hopp app:    9,5, sitter snett
Vittring:          7, tugg, nosar på annat föremål
Fjärr:              9, litet flytt fram

Summa 267,5, 1:a pris och vinst och därmed DM-Mästare!! Duktig tjej.

Hon gick mycket riktigt åt dumrutan, men hittade efter omdirigering in till rutan, vittringen kan jag inte riktigt förstå kommentaren nosar på annat föremål, det enda som jag såg var att hon nosade i gräset precis bredvid en pinne lite snabbt om det är det som domaren menar, men det är domaren som dömer.

Är nöjd i helhet med dagens program, lite små detaljer, men jag hat insett att hennes tugg kommer jag nog aldrig att helt få bort, det är något som bara kommer fram på tävling, tyvärr.

Imorgon är det Umas tur att tävla i Dm-laget i brukslydnad, ska bli spännande och se hur hon sköter sig, det är tydligen ringar och man får gå mellan dem och bli dömd av olika domare, mycket roligt ska det bli och se hur hon gör.

På måndag bär det av mot Karlskrona och lydnads-SM, ska bli så spännande, bara jag inte glömmer bort att andas på planen och framför allt så ska jag och Nellie ha en himla roligt tävling:-)

På återseende.

//
Hanna 

Kommentarer
Postat av: Berit Najko Manolito

Lycka till på SM vi håller alla tummar och tassar.

Kram Berit och vovvarna.

2009-06-06 @ 22:26:03
Postat av: Lina, Flinga och Stajla

Grattis Distriktsmästarna! Och lycka till idag!!

2009-06-07 @ 06:23:15
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Grattis grattis till 1a priset och DM mästartiteln!!! Lycka till även idag!



Vi kommer hålla tummar och tassar så mycket vi bara kan för er nästa helg! Kommer gå kanoners, ni är ju såå duktiga!



Kramar!

2009-06-07 @ 11:00:42
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Heléne,Undra & Grejja

Grattis till DM titeln på Nellan!

Och lycka till på SM..vi håller tummar och tassar för att det ska gå bra!!!

Kram

Heléne & dogsen

2009-06-07 @ 12:29:33
URL: http://www.giantschnauzer.se
Postat av: Lina

Ja, ni är bara bäst du och dina tjejer! En jättefin uppvisning med Uma idag på lag-DM!!

Nu håller vi tummar och klor så hårt vi kan för er på SM - kör som bara ni kan!!!

2009-06-07 @ 19:19:48
Postat av: Anna o Winna

Grattis till DM titeln !

Lycka till på SM, håller tummarna!

Kram!

2009-06-07 @ 19:29:16
URL: http://winna.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0