Tränat duktigt

Här kommer en rapport om vad vi har pysslat med.

Tisdag:

Jag jobbade på dagen och sedan så var det kursavslutning på lydnadskursen på Tassen. Då det var dåligt väder så bestämde vi oss för att vara inomhus. Uma skötte sig fint trots att boxen som vi var i var liten. Varje gång jag tog en micro-paus ville hon jobba snart igen, hon sökte kontakt med mig hela tiden, mycket trevligt! Heléne var in till oss och prövade/ gjorde en tandvisning med Uma. Lite konstigt var det, men det gick bra. Blev godkända på kursen iaf.

Onsdag:

Följde med Stefan till Kungsör för att titta på Oskas (Nellies lillasyster) tilltänkta hanhund, Jack. Han såg mycket trevlig ut, social mot oss som kom nya. Han var intresserad av Oska, men hon visade tydligt att det inte är dags än:-/

Jack och Oska
Oska och Jack


Jack
Jack: http://vallreg.svak.se/d_findregnr.php?MENUSELECT=5&FINDEREG=1

Sedan åkte Fredrik och jag till Peter i Skinnskatteberg och vallade. Är jättenöjd med hur Uma skötte sig. Höll på att få panik när Peter sa att vi skulle valla på ett gärde som inte hade några ordentliga staket och dessutom på 30 tackor, men det gick fint och Uma skötte sig, hon behövde t.om. ingen lina, inte illa!! Sky gjorde mycket fint också och Fredrik skötte sig bra han också. Mycket att hålla ordning på i hagen. Vi fick mycket bra tips och råd att jobba vidare med.

Tarzan
Peters hund Tarzan som är raknad 34:a på kvallistan till SM i fårvallning


Torsdag:

Jouko och jag var in till Stefan och vallade. Vi delade av fåren i tre stycken flockar och hade en i fårhuset (som inte användes), en i 25:an och en i en fålla ute på gärdet. 

Jouko och Hyss tränade ute på fältet och jag och Uma tränade i 25:an. Svenne med Vilda var också med en sväng. Tittade inte så mycket på Jouko och Hyss, men tror att det gick rätt så bra för dem. Uma skötte sig helt ok, även om hin tyckte att jag var läskig, så kan det gå när man inte lyssnar;-p NU ska jag lyssna på Peters råd och inte valla med henne på en vecka ungefär, ska träna en massa lydnad istället tänkte jag, sedan jobbar jag fredag till torsdag, så hur mycket träning det egentligen blir återstår att se. 

Jag konner att jobba nätter i påsk och Fredrik jobbar kväller, så det är väl bara tur om vi hinner ses något under denna helg.

Glad påsk på er!!

//
Hanna  

Kommentarer
Postat av: Anna

Glad påsk på er!! Syns vi nästa helg??

2008-03-20 @ 21:53:36
URL: http://www.bc-tina.se
Postat av: Karin och Pixel

Glad Påsk!!

2008-03-21 @ 11:04:42
URL: http://suid.mine.nu
Postat av: Elenor & Zorro

Grattis i efter skott Nellie!!!
Vill önska er en trevlig & glad påsk!!!
Kram på er

2008-03-21 @ 14:03:28
URL: http://www.zorro.cybersite.se
Postat av: Ann-Charlotte,Meja & Twix

Tack för påskhälsningen i gästboken och sms!=)
Ja säg det???;0)Får väl kidnappa han då...
Nu är resan bokad,tjohoo va jag längtar.Va skoj att ni har varit och tränat hos Peter,vi vill oxå.=)
Sköt om er väl och pussa alla vovvarna från mig!
Kramelikram Ann-Charlotte,Meja,Twix & Key

2008-03-22 @ 13:33:28
URL: http://www.hunden-meja.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0