Lååång promenad

Halloj!

I söndags så väckte Fredrik mig (hade gjort halvnatt) och undrade om jag ville hänga med ut på en kombinerad luch och promenad stund. Visst ville jag det, det var hur mysigt som helst, fint väder var det också!! Nu hann vi inte gå runt hela rundan, då den skulle ta cirka 40 minuter att gå och jag skulle till jobbet. igen:-(

Nåväl, jag bestämde mig för att ta samma promenad i måndags och nu gå hela rundan, jag hade atgit med mig lite träningssaker, för jag tänkte att Uma skulle få ett litet spår och Nellan ett uppletande. Jag lämnade kvar Chess och Sky hemma och Fredrik var på jobbet. Fredrik beskrev ungefär hur stigen gick, jo tack, jag tror inte man ens kan kalla det en stig. Det började bra, stor fin grusväg, sedan blev det en skogsväg, som sedan blev en stig som sedan blev sumpmark. Jag hade fått att jag skulle ta riktning på en röd stuga. Jag vet inte hur en "Vämlänsk" stuga ser ut, men Fredrik menade en kursgård;-)

Genom sumpmarken bar det, jag plurrade i et dike med ena foten. Tidigare under promenaden så hade båda hundarna fått vädring på något i skogen och då ringde jag till Fredrik och undrade om det fanns vildsvin i närheten, men han trodde inte det, sen undrade han om det ylade i skogen. Min kära sambo känner mycket väl till min vargskräck....

Bakom kursgården så var det som om någon vält upp och ner på hela ängen med en plog, jag funderade inte så mycket mer på det då....
Vi kom ut på en väg och jag valde natruligtvis fel håll, gick upp på en led och var nåstan uppe när Fredrik ringde och sa att jag gått fel och det var bättre att gå tillbaka. För att Ni ska få en liten bild av hur brant denna led är så kan jag berätta att på andra sidan kullen finns det en skidbacke med lift och allt. Vi knatade nr, hundarna var lika pigga fortfarande, trots att vi nu varit ute i 1,5 timme. Enligt Fredrik skulle det vara 1 km till korsningen där bilen stod, antingen var det en lång km eller så hade jag dålig takt, det tog mig cirka 40 minuter att gå tillbaka till bilen, nog för att det gick uppåt hela tiden (igen), men ändå:-)

Fram till bilen kom vi iaf. På kvällen så hade vi start på våran grundkurs på Tassen, med Lena (Sheger) som instruktör. På kursen är även Undra med matte Heléne. Heléne kunde berätta för mig att där vi tagit våran "lilla" promenad finns det en aggressiv vildsvins familj!!! Det var de som bökat upp ängen vid kursgården, jag undrar vad hundarna hade fått vittring på, bäst att inte veta!!

Bild på Uman-Puman, hon växer fort nu, men hon vet npg inte riktigt hur hon ska ha öronen:

Uma och öra
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej svejs,

Nu har ryktet nått mig att du flyttat :)
Du har ha det fin fint, kul!!

Lycka till med årets tävlingar!!
Hoppas vi syns och hörs i framtiden!

/Emma och Xa

2008-01-22 @ 16:47:42
Postat av: Anna

Lilla Uma är så sockersöt!! Nu längtar jag till lägret!! Ha d gott!! :)

2008-01-24 @ 10:14:15
URL: http://www.bc-tina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0