Många bilder...

Hej på Er!!

Igår och idag  har jag och Uma spenderat våran tid hos Stefan i Örebro. Det var invallning av tacklamm som gällde. Ja, inte för oss då, vi tattade bara på och vallade lite på dem när de stod säkert i fållan:-)

På fredagen så kom Åsa upp från Huskvarna och med sig hade hon hundarna G-vallarens Impala och Puma. Från annat håll kom Zonja med Hexgårdens Zting och G-vallarens Storma (Nellie valp) och i samma bil kom även Anna som har Kongahälla Tina och Cmm´s Bob. Lena och G-vallarens Sheger (Nellie valp) och Heléne och G-vallarens Undra (Nellie valp) kom från Karlskoga och var med under fredagen.

Lena och Sheger
Lena och Sheger


Heléne och Undra
Heléne och Undra


Uma
Uma, 6 månader



När 2/3 av fårflocken stod i en fålla så var det påväg att bli mörkt, så vi passade på att valla lite med valparna, Undra, Bob och Uma, runt fållan. Det såg helfint ut för alla tre, ska bli spännande och se hur de utvecklas.

Fredrik kom in på kvällen och åt pizza med Stefan, Zonja, Anna, Åsa och mig. Det bestämdes att det var frukost klockan 08.30 idag, så vi åkte hemåt och jag insåg att jag skulle vara sååååå trött när väckarklockan (mobilen) skulle ringa. Och mycket riktigt, jag är ju en tidsoptimist, så klockan var nog närmare 9 innan jag kom till frukostbordet hemma hos Stefan:-)

Sedan gav vi oss ut i fårhagen. Vi byggde en äggformad fålla till unghundarna. Sedan gick det 5-6 stycken får där som man kunde valla på. Under dagen så kom även Jenny och G-vallarens Nimrod och hennes kelpie Nöjje. Anneli och Pondus dök även de upp. Pondus är efter G-vallarens Lotus. Sören och Olle kom och vallade, hann inte se så mycket av dem, tyvärr. Lena och Uno (Nellie valp) var med och gick ett par gånger inne hos fåren. Sören och G-vallarens Ludde och Vic var också där, likaså Svenne med G-vallarens Leia och Vilda. Pust, nu tror jag att jag fått med alla:-)

Tillbaka till vallningen: Uma gick i lina och fick öva sig i konsten att gå långsamt mot fåren och sedan vinkla från dem. Att vinkla verkar inte vara så svårt för henne, utan det är snarare att det går för fort mot djuren. Det går bra ett par steg och sedan så kommer turbon in, det var nog inte så lätt för Åsa att fotografera oss, men hon tog kort iaf.
Nu är nästa steg i ordning och reda skolan för Uma att lära sig en stoppsignal.... Plättlätt......

Kort från idag:


Annas Tina
Annas Tina


Zting
Zonjas Zting

Annas Bob
Annas Bob

Svenne och Vilda
Svenne och Vilda

Stefan och Oska
Stefan och Oska

Storma
Zonjas Storma

Uma vallar
Uma och jag

Uma vallar2
Uma igen

Anneli och Pondus
Anneli och Pondus

Uno och fåren
Lena och Uno

Puma
Åsas Puma

Åsa och Puma
Åsa och Puma

Läckra Bob
Annas läckra Bob

Lägger även in lite bilder från en träning med Uma från någon dag nu i veckan, minnet.....

Uma hoppar
Dumt att sänka hindret...

uma och boll
Uma påväg till mig med sin favvoboll.

Det var allt för nu, hoppas att det var till belåtenhet!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej på er! Tack för i helgen :) Längtar redan till nästa gång. Snodde såklart Bob-bilderna *s*
Ha det gott
Klart slut
Anna, Tina å Slembob

2008-02-17 @ 19:43:55
URL: http://www.bc-tina.se
Postat av: Lena & Sheger

Kul med så många bilder. Vi ses!

2008-02-18 @ 09:22:30
URL: http://sheger.doggyblogg.se
Postat av: Ann-Charlotte,Meja & Twix

Åh va kul att kika på alla fina bilder!Synd att vi inte kunde vara med,men nästa gång.Längtar massor!
Sköt om er väl och ha en jättefin vecka!
Kramelikram

2008-02-18 @ 10:15:57
URL: http://www.hunden-meja.com
Postat av: Elenor & Zorro

Hej. Vilken härlig helg ni verkar ha haft.
Ser verkligen så himla kul ut att valla. Det måste jag prova på när jag får min lille efter Zting till hösten*ler*
Är det ok om jag "lånar" med mig bilden på Zting????
Ha de gott.
Kram Elenor & Zorro

2008-02-18 @ 12:01:15
URL: http://www.zorro.cybersite.se
Postat av: Towa

Hallå!!
Kollar in för att se vad ni har för er. Här va det full rulle. Härligt med vallningsbilderna.
Kan vi inte ses för lite träning snart? Hade vart så kul å träffa er igen.
KRAM!

2008-02-20 @ 23:10:05
URL: http://brindle.cybersite.se
Postat av: Elenor & Zorro

Hej. Är det ok om jag länkar till din sida???
Vill önska er en riktigt trevlig helg med massor av träning....
Kram på er

2008-02-22 @ 19:41:18
URL: http://www.zorro.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0