Snö

Hej!

Det är så härligt att vi äntligen fått snö. Hundarna är helt galna i det.

Tyvärr så har vi ett gäng med understimulerade hundar här hemma. Det har inte blivit någon träning att tala om för hundarna här hemma. De har fått göra lite små övningar inne. Uma har tränat på fjärren och appotering. Hon är helt galen, gör allt superfort, härliga tjejen!

Nellan har inte fått tränat något alls, men ibland är det ju behövligt med träningspaus (sägs det iaf).

Har fått reda på att jag ska gå tävlingsledarutbildning till våren, ska bli riktigt roligt. Hoppas att jag sedan blir en bra TL:-)

Har även anmält mig till en hel del kurser under nästa år.  Vallning och sök. Har funderat ut mitt mål med tjejerna nästa år, men det är inget som känns helt klart än.

Roligt är att det är många som hör av sig och undrar om jag ska ha fler valpar efter Nellie och jag kan säga att jag har inte bestämt mig än. Det finns ju avkommer efter henne redan och nu har hon ju kommit igång och tävlat igen, Är lite splittrad, men det är roligt att fler än jag tycker att hon är bra:-) 

Ha det gott i vintern!
//
Hanna och dogsen 

Kommentarer
Postat av: Lina, Flinga och Stajla

Hejsan!!



Grattis till fina lydnadsresultat i Dalarna!



Jag fick också deltagarlista igår - ska bli kul! Ska försöka vara med så mycket som möjligt - måste bara ordna hundvakt...



Vi ses på klubben!

2008-12-15 @ 21:32:48
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=LIGRA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0