Kallt...

...är precis vad det har varit idag. Träffade Jenny och Lina på Kumla BK för lite träning. Vi började med upplletande och Nellan var först ut. Vi hade vallat av två stycken korridorer på varsinn sida om en väg. Började med den som hade min saker i. Trots att alla sakerna var nya för henne, så plockade hon dem snabbbt och avlämnade helt ok. På den isdan som Jennys saker låg, hade hon svårt att hitta dem, fick hjälpa henne att komma ihång och de som låg längst ut (de var tvungna att hoppa över ett dike) fick jag följe med ut en bra bit. Men hon hittade dem själv iaf. Liten läxa från Jenny: börja med den svåra rutan och avsluta med den lätta (där mina saker ligger).

Andra hunden ut var Nimrod, lite si och så, men avslutade bra. Kommer faktiskt inte ihåg...

Tredje hunden var Linsa Flinga, en flat med mycket spring i benen. Men hittade alla saker i "min" korridor och hittade även alla saker i "Jennys" korridor.  Med näsan på, tror ajg den hunden kommer bli farlig i uppletet.

Sedan var det Uma. Hon fick Jennys saker i den korridoren som de legat i. Men vi skippade det föremålet på andra sidan bäcken. Hon löste letandet riktigt bra, hade lite svårt med ett föremål som låg nära. Men lämnade av i handen varje gång.

Nästa hund ut var Nöjje. Lina fick göra lite retningar med föremålet åt honom och han löste uppgiften.  Nästa hund ut var Linas golden på 7 månader, Stajla. Nu fick jag se ett prov på "tail-action", trodde Uma viftade mycket på svansen, men hon har inget att komma med jämfört med Stajla:-) Här fick vi göra lite som med Nöjje, lite retningar, som minskades under passet. Kommer att bli kanoners, är riktigt avis på apporteringarna som Stajla uppvisade, inte en tendens till tugg...

Efter uppletande var det dags för lite lydnad. Blev kommenderad i klass 2 av Lina. Under hela fria följet var Uma både här och där, upp och ner, studsade och liknande, var inte så nöjd med det. Bara att jobba på. Hon hade koll på rutan hela tiden, vilket är bra på sätt och vis. Inkallningen har hon en lite lång stoppsträcka innan hon fattar vad hon ska göra, men när hon väl har förstått det så stannar hon snabbt och stabilt. Gjorde en full appportering, tjuvstart, men gjorde allt annat bra, stötte lite med tassen i apporten, att tänka på.

Rutan hade hon lite svårt att hitta mitten på, kunde faktiskt dirigera henne lite, mkt bra:-) Hoppade över fjärren då det inte är klart än och hoppet glömde vi bort. På läggandet under gång så förstod hon inte riktigt = jag har varit dålig på att undehålla momentet;-)

Jag kommenderade Lina och Flinga i lite bruksmoment. Efter det så var iaf jag rätt så frusen. 

Har anmält Uma till klass 2 i Ludvika, ska bli intressant och se hur hon reagerar på den miljön i fotbollshallen. Min målsättning med den tävlingen är att hon ska gå in och göra en rolig tävling och vänja sig vid en sådan miljö.

Imorgon så är det sökträning som gäller, härligt:-)

Nu kommer nog det inte att uppdateras här förens efter nyår. Nyår kommer att spenderas i hundens tecken, vi ska till Enköping och fira med hundmänniskor, vi kommer att bli 11-12 stycken personer och 17-18 hundar, härligt!

GOTT NYTT ÅR!! 

Kommentarer
Postat av: Lina, Flinga och Stajla

Tack själv för god träning! Ja, du fick ju se Flinga på sitt allra snabbaste humör... :-)

Nya tag 2009!

Önskar er en rolig och bra nyårshelg, och ett gott nytt 2009!!

2008-12-30 @ 07:33:13
Postat av: Lena, Basco & Tease

Ett riktigt Gott Nytt År vill jag önska er oxå!! Hoppas vi ses nåt framöver....

2008-12-30 @ 17:51:24
URL: http://www.lenashundar.cybersite.se
Postat av: Ann-Charlotte,Meja & Twix

Åh vilka härliga träningspass med både uppletande och lydnad!=)

Önskar er alla ett gott avslut på 2008 och ett hejdundrandes GOTT NYTT FRAMGÅNGSRIKT 2009!

Kramisar A-C med flock

2008-12-30 @ 22:24:21
URL: http://www.hunden-meja.com
Postat av: Towa

Hallå!!

Va duktig du är på att uppdatera!! :-) Jätte skoj!

Sitter på jobbet å ska snart sova. Måste ju vila till i morrn.



Ses i morrn!

Kram!

2008-12-30 @ 23:53:27
URL: http://brindle.cybersite.se
Postat av: Anna

Gott nytt år på er :)

A, T å B

2008-12-31 @ 00:20:36
URL: http://bc-tina.se
Postat av: Sofi

Gott nytt år!!!

Kram kram kram.

2008-12-31 @ 09:26:30
Postat av: Malin och Sam

Hej!

Kul att du gillade mitt nya program! :)

Bakåtkrypande rörelsen är Sams favorit, så går det i släkten så blir det nog Umas sen också :)

Kram

2009-01-09 @ 17:00:25
URL: http://www.acmk.se/m/malin.htm
Postat av: Lena & Gubben

Hejsan !

Ni har fått en utmärkelse i min blogg.Gå in & kolla.

Ha de gott / Lena & Gubben

2009-01-13 @ 21:30:40
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Lena & Gubben

Hejsan !

Ni har fått en utmärkelse i min blogg.Gå in & kolla.

Ha de gott / Lena & Gubben

2009-01-13 @ 21:40:33
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Lena & Gubben

Hejsan !

Ni har fått en utmärkelse i min blogg.Gå in & kolla.

Ha de gott / Lena & Gubben

2009-01-13 @ 21:41:52
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Anonym

Hejsan !

Ni har fått en utmärkelse i min blogg.Gå in & kolla.

Ha de gott / Lena & Gubben

2009-01-13 @ 21:43:30
Postat av: Ann-Charlotte,Meja & Twix

Ja visst är det en rar film.=)

Vet du hur mycket jag lääängtar efter barmark och idag fick vi ännu meeera snöööö,stor suck!

Tror det är dax att planera in en liten resa söderut.;0)

Hoppas allt är bra med er och vovvarna.

Ha det bäst!

Kramelikram

2009-01-21 @ 17:38:34
URL: http://www.hunden-meja.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0