Senaste tiden!

Hej på Er!

Här går tiden fort. Har haft semester sedan Uma kom hem, riktigt skönt, nog för att jag trivs på mitt jobb, men det är skönt att vara ledig också, hade ju nästan ingen semester i somras.

Vill gratulera Towa och Havrevingens Qaala som blivit SLCH!! .
Grattis till Sofie och Fågeltorps Zimply Rödhöna som också har blivit SLCH!!
Och ytterligare ett Grattis till Liselott och Truxelis Peak som blivit uppflyttade till högre skydd. De har även tagit sitt första cert i spår!
Bra jobbat tjejer! Jag är impnerad.

Uma sköter sig finfint, hon hänger på allt som händer, tycker om att sova på morgonen och då helst upp och ner:-) När hon åker bil så är hon jätteduktig, inget illamående alls, hon lägger sig ner och tuggar på ett ben eller helt enkelt somnar. Helt underbart.

Nellie bor hos Lena, som har Sheger, helbror till Uma. Det går nog bra, har iaf inte hört Lena klaga så mycket, mest på att hon tappar en massa hår. Ett stort tack till Dig Lena som har hand om Nellan!

Imorgon så åker jag iväg på jobbkryss med mina gamla arbetskamrater från Köping, sedan bär det iväg till Gräfsnäs när jag kommer hem på fredag, då ska vi nämligen titta på vallprov. Nellie barnet Storma ska tävla där, så vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå hela vägen. Hon är såååå läcker lilla Storman. Mer om henne hittar NI här: http://www.hexgardens.se/

Efter Gräfsnäs, bär det ännu vidare till Uppsala, där ska vi hälsa på hos två kamrater till Fredrik.

Rapporter om helgen (inte kryssen dock) kommer, var så säker och det kommer säkerligen att bli ett och annat kort taget.




Idag går dock tankarna till Malin, hon skulle ha fyllt 47 år idag. Tänker på henne ofta och kan komma på mig själv med att bara sitta och komma på många stunder som vi fick ihop, trots att jag inte fick känna henne i så många år har hon lämnat ett stort tomrum hos mig!

Tänker på hennes make, Stefan och hennes familj och på Gruffa, Kaxa, Oska och Dundra, samt Rabbe och Gustava som nog saknar sin matte på sitt eget vis. Men jag kan inte låta bli att le åt hur många underbara hundar som måste ha stannat upp i sin lek vid regnbågsbron och sedan sprungit så fort benen bar dem för att möta Malin då hon kom och gick på den. Tack för allt Malin och tack för mina underbara hundar.

I spår skogen

Hanna+Uma

Kommentarer
Postat av: Pernilla Heimbrand

Vilken liten sötnos! Tänk att de är så små i början. Det var inte längesedan Siri var en liten plutt, nu är hon enorm (tycker jag) och större ska hon bli, hu. Hon vägde 20 kg för 2 veckor sedan så jag antar att hon ligger på en 21-22 kg nu. Det går undan. Hon har även börjat smyga upp i min säng på nätterna utan att jag märker de. Bushund! Mysigt nu, men de blir nog trångt när hon väger 45Kg. Nu ska vi ut på en "långis". Siri kommer förmodligen jaga löven som blåser omkring Å sniffa. Kan ju inte missa ett lite grässtrå ens:). Jättekul när man e liten. Kram på dig// P

2007-10-25 @ 13:23:33
Postat av: Silva & Q-bus

Hej tjejen!
Jamen då ses vi ju i helgen igen!! Vindunken inhandlad, packning på g...sen bär det iväg i mörrn!!
Ha det!

//Silva

2007-10-25 @ 17:32:47
URL: http://luddbollar.dinstudio.se
Postat av: Emma

Tjenare tjejen!

Här händer det saker, kul med en ny stjärna!
Hoppas allt är bra med er!

/Emma och Xa

2007-11-13 @ 07:51:25
URL: http://www.blacknecksxa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0