Halloj!

Nu har Fredrik och jag kommit hem efter att vi kört ca 250 mil i Sverige. Vi skulle upp och lämna tillbaka Oki till hans matte, Maria. Hon skulle hämta upp honom hos Ann-Charlott i Piteå. Vi började förra måndagen på eftermiddagen med att åka från Karlskoga och kom fram till Umeå vid ett på natten. Vi sov hos Liselott och Fredrik. Tack så himla mycket för det och jag får gratuela till erat husköp!! På tisdagen så lunchade vi med Liselott.

Liselott och jag


Sedan gjorde vi stan lite i Umeå och vi var och tittade på skolan, så Fredrik fick se vart jag spenderade två år av mitt liv. Efter det så bar det iväg norrut till Ann-Charlott och Ulf i Piteå. Vi kom fram på kvällen och fick grymt mottagande med mat och allt.

På onsdagen så åkte vi en sväng till Piteå brukshundsklubb för att träna lite (eller vi och vi, jag tittade på och fotade)

a-c och Meja
A-C och Gränsvallarens Meja

Fredrik fokuserad
Fredrik är fokuserad på av A-C och Meja tränar

Meja vittring
Meja har hittat rätt pinne i vittringen

fina-Meja
Fina fina Meja

sky stirrar
Sky är helt fokuserad på vart Fredrik är.

När  Fredrik och A-C hade tränat lydnad så körde de uppletande, jag fotade, men de har ju så rackarns snabba hundar att det blev inga bra kort.

När det var klart så åkte vi vidare för lunch och vad passar bättre än palt när man är i Piteå??
paltzeria
Första besöket på en paltzeria

Sedan åkte vi hem till A-C för att möta upp med Maria och lämna tillbaka Oki. Det blev lite träning i vallhagen hos A-C:s snälla får.

oki
Gränsvallarens Oki

sky vallar
Sky vallar

a-c:s vallhage
Ann-Charlotts vallhage. Den ligger helt otroligt vackert och det är ju precis bredvid huset, hur bra som helst.

Vi sov kvar hos Ann-Charlott och Ulf på onsdagen och började att åka söderut på torsdagsmorgonen. Tänk att dagarna går så foirt när man har trevligt. Tack Ann-Charlott och Ulf för att vi fick komma och bo hos er!!

Vi skulle nu till Storulvsåns fjällstation för att starta våran fjällvandring där. Vi kom fram sent och det hade hunnit att mörkt, men Fredrik (som har vandrat förr) sa att vi slulle starta och gå några kilometer och sedan sätta upp tältet, och jag hängde på.

mörkt
Så här mörkt var det när vi kom fram

fredrik lagar mat
Fredrik lagar mat i tältet

jag i tältet
Jag i tältet, inte ser jag väl helt olycklig ut??

1:a frukosten
Första frukosten, helt underbart!!

jag och sky
Jag och Sky. Chess i bakgrunden.

fredrik och hundarna
Fredrik, Sky och Chess

dit ska vi
Dit bort ska vi. Det gick riktigt bra att vandra, inga skavsår eller andra åkommor. Konstigt att jag inte har upptäckt detta underbara sätt att utforska naturen tidigare.

sky och renar
På kvällen vid våran tältplats så kom det renar och gick över en kulle. Tyvärr blev de skrämda av mig då jag skulle plocka fram kameran, men jag hann få ett kort iaf när Sky sitter och spanar på dem.

otrolig himel
Det var en helt otrolig kvällshimmel första kvällen.

Jag har inte hunnit med att ladda över fler foton, så det kommer att komma fler. För tillfället så är jag i Västerås och jobbar tokmycket. Nästa fredag så kommer Uma hem och då har jag semester i två-tre veckor. Sedan börjar jag att jobba i Örebro. Fast prio ett just nu är att kurera mig från min förkylning och återfå min röst.

Vill gratulera Jenny och Nimrod som blivit brukschampion i sök.

Vill även gratulera Towa och Qaala som blivit lydnadschampion.

Må gott alla!!



Kommentarer
Postat av: sofie & zimp

Hallå!
Gud va härligt att vandra! Blir såå avundsjuk! Skönt att du får hem hundarna om en vecka, måste vara låånga 8v när hon har varit borta! Men fy vad kul med valp!
Jag tränar gärna någon dag, Ska inte tävla den 20e, då är det jaktaktiviteter på schemat!
Ha det så bra så hörs vi! Har föresten samma nr som förut.

2007-10-05 @ 15:01:42
URL: http://www.freewebs.com/redlegs
Postat av: Towa

Åh vilka härliga bilder från fjällen!!
Tack för dina inlägg i min gästbok. Hoppas vi kan ses å träna nåt snart.
Hälsa Fredrik!
Kram Towa

2007-10-06 @ 17:24:50
URL: http://www.freewebs.com/havrevingensqaala
Postat av: Ann-Charlotte,Sally,Meja & Twix

Tack själva det var ju kort men jättetrevligt! Vilka häftiga bilder från fjällturen!Krya på dig!
Vi hörs/ses...
Kramelikram från oss!

2007-10-07 @ 15:43:45
URL: http://www.hunden-meja.com
Postat av: Malin och Ola

Hallå där! Vilka fina bilder och vilken läcker naturupplevelse! Det är vackert i våra Svenska fjäll. Jag blir lite avis på ditt äventyr. Gillar ju Norrland jätte mycket.
Kramizar Malin och Ola

2007-10-08 @ 18:18:46
Postat av: Annapannan

Hej Hanna
Vilka underbara bilder. Så häftigt att vandra. Man blev ju svååårt sugen!! Det var kul att träffa dig sist i Örebro, och jag ser fram emot när du kommer ner till zonja snart med! Då ska vi ha trevligt! :)
Ha det gött

2007-10-09 @ 09:36:38
URL: http://www.bc-tina.se
Postat av: Sofi

Vilka härliga bilder, åhh jag blir ju campingsugen...
Grattis ännue en gång till nya jobbet, har skvallrat för Keyan att du kommer om vi behöver hjälp *ler*
Var in till jobbet idag en sväng och det e Jag och Jonas som kommer jobba ihop [bland annat]

Nähepp, sitter å väntar på att dagis ska ringa, Andrea sover där för första gången...

...:::kram:::...

2007-10-10 @ 13:03:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/601/
Postat av: Anonym

Hm.... Saknar en uppdatering nu när nya familjemedlemmen flyttat hem. Men du kanske är fullt upptagen av din egen flytt hem till Fredrik. Vill gärna se lite bilder av den underbara Uma.
Kramiz Malin och Ola

2007-10-14 @ 19:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0