Liten har blivit större

Hej på Er!

Tyvärr är Troja fortfarande borta, vi tänker på hennes matte Heléne och skickar styrkekramar till Dig! Jag var med ute och letade i lördags, men utan resultat:-( det är som att leta efter en nål i en höstack. Troligtvis är hon i trakten av Degerfors.

Vad har hänt på sistone här då? Jo, Uma och jag har börjat på valpkurs, vi har haft en träff i måndags och har nästa imorgon. Hon är för rar, helt vild, men får hon en uppgift blir hon väldigt koncentrerad och man ser hur hon tänker. Det ska bli så roligt att få träna henne, min lilla ängel.


Uma, nära

I söndags så var vi till Fagersta, Fredrik och Sky tävlade lydnad där. Tyvärr så nollade de rutan på grund av tjuvstart. Många hundar hade problem med rutan, förstår inte varför, den såg lätt ut, men man vet aldrig. Hade de fått en 10 på rutan hade de haft grymma poäng: 305,5!! Det såg riktigt fint ut. Towa och Fredrik var där också. Towa tävlade med sin holländare, Qaala och det gick finfint, även hon missade på rutan, men fick poäng iaf. GRATTIS till ytterligare ett 1:a pris.

Annars så tränar vi på, Nellie och jag har så smått börjat att komma igång igen. Vi har lagt om mycket i våran träning och vi har verkligen bara kul när vi tränar, min älskade Nellan-Bellan:

Nellie, Uppsala

Här nedan kommer en bild på Uma och Laban. Laban bor hos två kompisar till Fredrik i Uppsala och han är en jaktgolden. Laban är lite äldre än Uma, kommer inte ihåg exakt.Uma och Laban, Uppsala

De hjälps åt att bära pinnar till elden:-)

Ha det gott alla och glöm inte att titta fter Troja om ni passerar Karlskoga/Degerfors.

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte,Sally,Meja & Twix

Åhhh så synd att vi inte kunde träffas,det hade varit skoj att få träffa er & din lilla goding...Jag längtar redan tillbaka,så vem vet vi kanske snart åker söderut igen;0)
Fina bilder på mor å dotter!
Sköt om er och ha en trevlig helg!
Kramisar

2007-11-30 @ 18:34:59
URL: http://www.hunden-meja.com
Postat av: Loppis

Hej! Jag undrar vad man ska tänka på om man vill skaffa en hund? Finna bilder på Uma och Nellie.

2007-12-04 @ 11:22:39
Postat av: Towa

Hej hej!
Är här och kollar läget. Fina bilder på doggsen. Så sööta!
Va kul att du börjat på valpkurs och att du kommit igång med träningen med Nellie. Snart har ni erat SLCH!!
KRAM!

2007-12-04 @ 22:59:52
URL: http://www.freewebs.com/havrevingensqaala

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0