Veckan som gått

Hej!

Veckan som har gått har bestått i lite hundträning, mycket jobb, halvsjuk matte och en trevlig lördag.

Till hundträningen, jag har tränat Nellie på promenaderna när vi har gått utan Cefo, korta, men koncentrerade pass.  Vi har tränat på med Nellies position i fotgående. Vi har kört korta raksträckor, hon har oftast fin position, men hon gör en "dipp" med huvudet i första steget som jag tar, hmmm, får jobba på det också! Konskicken börjar att se riktigt bra ut, vissa skick är hur snygga som helst, andra inte lika snygga. Det verkar som om hon kan springa till konen hur många gånger som helst:-) Idag så körde jag först konen och sedan den tillsammans med apporterna. Det gick finfint. Hon hade lite svårt att se apporterna flrst, för de hade försvunnit i gräset. I fjärren så tränar vi på sitt-stå-sitt, fungerar bra på kort avstånd, efter två pass. Men jag tänkte köra det i två veckor, ett/ två kortare pass om dagen förhoppningsvis.

Roger och jag har varit lite halvdåliga i veckan, slöa och ont i kroppen båda två! Vet inte om vi hade en minivariant av influensan.

Igår så fick jag besök av mamma och syster, vi gick på sta'n och shoppade, fikade o.s.v. Sedan var vi ute och åt, mycket trevligt hade vi.

Om Ni tittar här vid sidan av, i mina länkar så hittar Ni en länk till Nellies valp Sam. Gå in och titta där, Malin som äger Sam är så duktig med honom. Han är drygt 4,5 månad och kan massa med lydnadsmoment. Se upp för dem i framtiden, de blir farliga!

Jag fick även reda på igår att Nellies kullbror Najko blivit godkänd vallhund, Stort GRATTIS till Berit och Najko. Nu är sex av sju ur Nellies kull godkända, roligt!


Godkänd vallhund  LP1 LP2 LP3 SLCH SBCH Gränsvallarens Najko
Najko


Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Berit&Najko

Va roligt att du skrev om Najko i din blogg.
Jag är så stolt över att vi klarade vallprovet.
Det var en fin bild på Najko.
Ha det så bra
Kramar från Berit&Najko
Kämpa på med träningen.

2006-10-29 @ 21:29:53
Postat av: Hanna

Hej Berit!

Vad roligt att Du skrev här! Ja, Du ska vara mycket nöjd och stolt över att Ni klarade vallprovet. Det är alltid lika roligt att säga till människor, som rynkar lite på näsan när man säger att man har en border, att "ja jag vallar med henne och ja hon är godkänd vallhund":-) Sug på karamellen länge! Det är otroligt mycket som Ni har presterat iår.
Kramar
Hanna och Nellie

2006-10-29 @ 22:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0