Sammanfattning sedan senast.

Hej!

Ja, nu har det gått ett tag sedan jag uppdaterade sidan.

Veckan i Västerås är över sedan en tid tillbaka. Det känns jättebra att vi har fått jobb där och ska flytta dit. Myndigheten känns bra och personalen var väldigt tillmötesgående.
Under veckan lyckades vi även att få tag i en lägenhet, en 3:a med balkong och fungerande öppen spis. Den ligger på 10-15 minuters gångavstånd från stationen och så finns det grönområde precis i närheten att rasta hundarna i. Jag längtar tills vi är klara och får börja jobba.

På måndagen så var jag hem till Malin och Stefan (Nellies uppfödare) och det var jätte trevligt. Mycket hundsnack och go mat. Vi tittade även på en film när Malin och Oska gör sitt Lokalprov (Lp) på får och därmed blev godkänd vallhund.

Veckan i Västerås gick fort, trevligt att bo på hotell en hel vecka, vi har  fått kanon mat under hela våran vistelse.

Igår så fyllde Nellie 4 år, tänk vad tiden går fort! vad mycket man har lärt sig under dess år. Aldrig trodde jag väl att jag var kapabel att ta upp en hund till elit lydnad och elit spår samt att hon blivit godkänd vallhund. Jag tror att jag har haft tur att få en sådan undrbar första BC som Nellie.  Här är ett kort från en av våra promenader:
Nellie i snö   
Hon tycker om snön hon:-)

Tyvärr har hon inte kommit igång med löpet än. De5t låter som om jag upprepar mig, men jag tycker att Cefo är intresserad av hennes rumpa hela tiden. Roger kommer med lite glada tillrop att han tror att hon kommer att börja att löpa inom en vecka. Men vi får se om han har rätt, jag är beredd att satsa emot (bara för att det ska gå tvärtom såklart!). Jag funderar på att anmäla oss till en tävling, träna som sjutton, då brukar hon alltid komma igång! Lite omvänd psykologi, från mig!

Hundträning har det blivit lite med på senaste tiden, men i lördags så var vi iväg till Forslunda Naturbruks gymnasium och var figuranter på en instruktös- och domarkurs i agility. Det var ett tag sedan vi körde, men det var otroligt roligt att nellie gick så bra som hon gjorde, trots att hon var otroligt laddad. Vi fick köra en bana och sedan fick vi lite feedback på våran handling som vi gjort. sedan fick vi göra om det två gånger för att se om det gick bättre då. och det gjorde det naturligtvis. Jag sätter in en bild på oss från hundens dag 2005 på Umeå Brukshundsklubb, då vi var med i en agilityuppvisning. Visst längtar man till våren och sommaren?
Agility uppvisning

Ha det så gott!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Hej hallå.

Fina kort du lagt in.
Ja nu längtar jag oxå till sommaren. Är så trött på alla snö.

Kul att läsa när du uppdaterar.

Åh vad skönt att det e klart med lgh i västerås.
Vekar bli toppenbra det där.

Kram Sofi

2006-03-22 @ 12:52:13
URL: http://www.babyfriends.se/Oliver04/
Postat av: Sofi

Grattis Nellie på 4 års dagen.
Glömde bort att skriva det igår...

2006-03-23 @ 09:54:58
URL: http://www.babyfriends.se/Oliver04/
Postat av: Julia & Ante

Hej!
Tränar så mkt vet jag inte :) Men det blir lite då och då. Här är också massa snö tyvärr, så det blir till att hyra ridhus mest. Så Nellan är 4 år, gu vad tiden går fort! Grattis, grattis Nellie!
Ha det gott, hoppas vi ses i vår!
Kram
Julia & Ante

2006-03-23 @ 10:11:24
URL: http://hem.bredband.net/taifun

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0