Jaha...

.. så har det då gått en tid sedan senast jag skrev. Det blir tyvärr lite glest mellan uppdateringarna då det är en hel del i skolan och det händer inte så värst mycket ändå. Just nu är jag sugen på att dra igång hundträningen, men det känns som om man gör sig själv en björntjänst, då man inte kan träna regelbundet just nu på grund av vädret, halkan och allt skolarbete. Men det är inte långt kvar till examen och förhoppningsvis blir det bättre efter det. Får väl se om jag får låna Kirra och träna med i sommar, annars vet jag inte vad jag ska göra på min fritid. Förhoppningsvis ska jag spendera en stor del av min sommar hos Malin och Stefan (Nellies uppfödare) i valplådan:-), framförallt. Jag är ju deras "kennelflicka" innför sommarlägret!

Ja, tanken på valpar känns både nära och avlägset. Det känns som om Nellie aldrig kommer igång med löpet, jag vet att hon inte ska börja löpa förens i mars, men jag tycker att jag ser tecken hela tiden. Snacka om att övertolka!! Samtidigt så vet man att när det väl händer så går det fort tills de väntade underverkan anländer.

Förra helgen så var vi hemma hos Rogers föräldrar i Härnösand. Roger och hans föräldrar passade på att fylla år allihopa inom fem dagar, så var det lika bra att "slå ihop" allt. På vägen hem i söndags så var vi hemma hos Kirras uppfödare, Raskabo i Örnsköldsvik, och tittade på deras valpar som var fem veckor och så fikade vi lite också. Det var trevligt.

Vecka 10 så ska vi ner till Västerås för praktik och då ska Nellie bo hemma hos mina föräldrar i Örebro, då myndigheten är så snälla att det bjuder på hotell. Så vi ska, ovanligt nog, ha hela fem dagar hundfritt. Under den veckan så ska vi passa på att, förhoppningsvis, titta på lägenheter eller ev. hus som vi kan tänkas hyra. Mycket som ska hända på en vecka.

Måste tacka Malin och Åsa, uppfödare för Gränsvallarna, för de fina gratulationerna i senaste Brukshunden. Det var en av de längre annonserna som jag har sett på senaste åren, vilket år Gränsvallarna har haft. Åter igen: TACK för en super bra hund!!

Imorgonkväll så väntar middag med en kompis som fyller år, ska bli trevligt! Förhoppningsvis så blir det lite grillning ute om det är fint väder, så att hundarna får lite frisk luft och är lagom trötta inför kvällen. Synd att det har varit plus grader de senaste dagarna och att det ska bli minus grader i helgen, det kommer att bli väldigt halt ute, samt att det är väldigt tungt att gå i när det finns ganska så mycket snö här uppe!

Detta var allt från mig idag, ha det!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Det är mycket dom händer nu, verkar det som.
Och tänk till sommare då börjar livet som polis, som du längtat efter.

vad kul det är när du skriver om Nellie och allt hundprat.
Blundar jag så känns det som om klockan är 19.30 en fredag kväll och du & jag står på jobbet och har det så lugnt (inte många handlar ju skor då inte) och du pratar hundprat...som vanligt.
Jag pratade jag med (såklart fast om nåt helt annat), men det var en sån känsla jag fick.

Så Nellie ska bli lite bortskämd hos "mormor & morfar". Kul
Hoppas ni hittar nån fin lgh eller hus i Västerås.

Ha det toppenbra.
~KRAM~

2006-02-26 @ 20:47:39
URL: http://www.babyfriends.se/Oliver04/
Postat av: Malin

Hej! Tack för allt fint du skrev om Gränsvallarna! Vi längtar efter att Nellan Bellan ska börja löpa, det ska bli så kul med valpar till våren! Vi ser framemot när vår kennelflicka kommer hem till oss igen :-) ! Kram från Malin och Stefan och Gruffa Kaxa Oska Dundra och Mojjan

2006-02-26 @ 23:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0